Men ladda ner utan tillstånd från upphovsrättshavare (och Spotify) och lagra även efter du avslutat ditt Spotify-abonnemang är ok?
I get it.
Jag förstår mycket väl din poäng, och du har helt rätt. Men, och det finns i verkligheten ett stort MEN. Och detta handlar om att det finns en väsentlig skillnad i att åka dit. Det handlar alltså inte om den moraliska skillnaden i att knycka en låt från ena eller andra stället.
Att i filer lagra spotifymusik, som man ändå tankar/streamar är nog väldigt riskfritt, medan risken är betydligt större (men inte kanske inte jättestor) att bli ertappad av att fultanka musikdata från TPB - även om det rör sig om samma låtar. För det är ju som så att Antipiratbyrån (eller vad de idag kanske heter) samt andra stora intresseorganisationer idag tjuvlyssnar på trafik som går mellan TPB och dess användare. Iochförsig mest då det gäller filmer, men det förekommer nog även då det gäller musik.
Jag skulle själv hellre tanka från en Chrome-app än TPB, om jag inte fick mitt behov fyllt av lagliga podcasts/köpt musik etc.
Om ni inte tror mig då jag påstår det jag gör så är det er huvudvärk. Jag kan bara säga att jag vet att det är så.