Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto har hängt sig

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Plötsligt har iPhoto hängt sig. Finns inget jag kan göra för att gå vidare i programmet. Kan bara tvångsavsluta. Är det någon som vet något?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-10 19:56

Version av iPhoto?
Version av OSX?

Hej
OSX 10.7.5
och iPhoto 9.4.3.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-10 21:44

Har du provat att starta om alternativt slänga något du inte behöver från hårddisken?

Hej
Ja jag har startat om, och jag har slängt. Men ingenting hjälper.

• Medlem
  • 2013-05-11 09:46

Jag har haft liknande problem, prova att starta iphoto medans du håller ner alt. Om det funkar så ska du få möjlighet att välja att skapa ett nytt bibliotek. Gör ett som heter test eller liknande. När det är klart så starta om iphoto med allt nedtryckt och välj tillbaka till ditt gamla bibliotek.

Funkar inte det så kan du prova att reparera biblioteket genom att starta iphoto med alt + cmd nedtryckt och välja att reparera bibliotek. Se mer här: https://help.apple.com/iphoto/mac/9.4/help/in...

Aahh! Tack Spata. Prövade första alternativet först, och då kunde jag öppna men när jag tog in "testet" så blev det lika igen. Då reparerade jag biblioteket och nu är jag tillbaka. Hinner i o f sig inte just nu kolla att allt fungerar som det ska, men det verkar det göra. Tusen tack. Sparar din notering i en liten mapp.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-05-11 11:27

Testa att släng com.apple.iPhoto.plist-filen i biblioteket. Kan hända att den blivit korrupt.

1
Bevaka tråden