Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte använda 3G efter att ha varit i USA och använt Holiday Phone Card

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-17 09:13

Okej vänner, nu får ni nått att bita i, ringde Telia igår tre gånger och var en gång i butik, INGEN fattade nått! ;o)

Var i USA förra veckan, hade då ett holiday phone card och installerad RPN profil då det är ett amerikanskt kort, för att kunna få datatrafik att funkar där borta. På vägen hem installerade jag av det. Nu vägrar datatrafiken att funka! Har gjort reseter, återställt, fixat med alla inställningar, telia har skickat nya, resetat simkort osv osv.

MEN det sjuka är; kan inte surfa (men den är uppkopplad på 3g enligt symbol), men jag kan hämta hem mail, så den kan koppla upp! Wifi funkar såklart, men inte datatrafik i safari, twitter, insta osv.

Igår återställde jag den helt igen, och när jag lät den vara "ny iphone" med inget installerat så funkade det! La på min säkerhetskopia, då funkade det inte... så, problemet ligger väl i just mina inställningar...?

VAD HAR HÄNT?!

Senast redigerat 2013-05-17 09:25

Stäm USA!
Nåt har uppenbarligen letat sig in som blockerar all 3G trafik som inte tillhör den operatör du använde där borta.
Vilket kort och operatör exakt var det du hade?

Du får börja om från scratch som du gjorde, återställning utan att lägga tillbaka säkerhetskopian.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-17 11:10

Ingen proxy inställd?

Prova med att återställa nätverksinställningarna efter det att du har återställt din backup. Jag hade liknande problem (beroende på en app som lade till en profil) och det var först efter en återställning av nätverksinställningarna som det löste upp sig.

(Jag är lite osäker på om du har provat det redan)

Ta bara bort den internetprofilen för den amerikanska operatören och starta om telefonen så funkar det.

1
Bevaka tråden