Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto, exportera ut bilder som får filnamnet "datumet då bilden togs"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en stor mängd bilder i iPhoto som jag vill exportera ut och lägga i olika mappar på Dropbox. För att få ordning på de olika bilderna så vill jag att bilden som kopieras ut från iPhoto's databas får filnamnet på det datum då bilden togs. Te.x bilder från när tomten kom i julas heter 2012-12-24-1611 eller nått i den stilen.

Går det i iPhoto, annars finns det nått trejdepart app som fixar det?

Tack på förhand!

Senast redigerat 2013-05-17 16:46
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-17 15:25

Jag vet inte om iPhoto klarar det i sig själv men annars är det bara att exportera den som vanligt och sedan köra ett Automator-script på mappen de finns i.

Ursprungligen av zinned:

Jag vet inte om iPhoto klarar det i sig själv men annars är det bara att exportera den som vanligt och sedan köra ett Automator-script på mappen de finns i.

http://i40.tinypic.com/2wrq4og.png

Tack

Har inte använt automator innan. Ska jag skapa ett skript, sparat detta och lägga i mappen med alla kort för att sedan köra igång skriptet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-17 22:28
Ursprungligen av andlin76:

Tack

Har inte använt automator innan. Ska jag skapa ett skript, sparat detta och lägga i mappen med alla kort för att sedan köra igång skriptet?

Spara det som en tjänst så kan du bara högerklicka på aktuell mapp och längst ner i menyn välja den tjänsten. Då körs den på innehåller i den mappen.

1
Bevaka tråden