Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka appar/program för att skapa film?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag vill skapa film med textremsor på ett enkelt sätt och kunna klippa ihop filmsnuttar på ett bra och snyggt sätt vilka program rekommenderar ni då? Jag har iMovie men tycker det är sådär...

Sen har jag en del DVD-inspelningar som jag gjort med en kamera där filmerna hamnar direkt på en liten DVD-skiva. Om jag vill redigera detta och skapa en film med text, musik med mera vilka program är då bra. Har försökt en del på min gamla PC men oftast ville den inte läsa formatet filmen är inspelad på/med...

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-05-20 16:37

Som jag förstått det är det iMovie och sen Adobe Premiere Elements som är de bästa programmen för vanliga användare.
Plocka hem ett 30-dagars demo från Adobe och prova: http://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?p...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-20 16:39

Om iMovie känns för enkelt kan Final Cut Pro X vara värt att titta på.

Annars är Premiere Pro numer ganska bra program. Dock är det ett tämligen dyrt program.

Annars finns även Apple Motion som kostar nästan ingenting. Dock är Motion inte ett videoredigeringsprogram utan ett motion-graphics / animations program.

Ursprungligen av acederberg:

Jag har iMovie men tycker det är sådär...

För att förstå vad du söker lite bättre, kan du berätta var iMovie faller kort?

1
Bevaka tråden