Motiveringen till min första fråga var att få reda på om det handlar om brister i funktionaliteten i den inbyggda spelaren, eller om det (som jag i och för sig misstänkte) handlade om en filformatsproblem.
Jag anser att skälet till frågan inte är speciellt intressant utan han är intresserad av en alternativ spelare och då ska han få råd och tips.
[quote name="AndreeMarkefors" postid="2154990"]Vid filformatsproblem är lösningen i 100% av fallen att antingen ladda hem rätt format (jag utgår från att det inte är hemmakomprimerat), eller att omvandla sin .mkv till ett kompatiblelt format (utan ny encoding om man vill det)./quote]
Nej lösningen som är enklast dels tidsmässigt och processormässigt är att använda en alternativ spelare.
Sen tog min nyfikenhet överhanden: vad är det för filer man hittar 2013 som inte funkar i iTunes och som inte är ett h264-spår i en .mkv?
Och det är en fråga som inte passar i denna tråd för är du ute efter att moralisera kan du göra det någon annanstans.
Tydligen är du inte så bevandrad med nedladdning för vore du det skulle du veta att det är få siter som har iTunes vänligt material.