Jag har problem med att skriva ut på min Macbook Pro 13tum (tidigt 2011). Jag har tidigare kunnat skriva ut både trådlöst och via nätverkskabel men på mitt nuvarande kontor så lyckas jag inte.
Vi hade en nätverks tekniker på besök idag som gjorde lite ändringar på våra access punkter då högg jag honom samtidigt för att få lite hjälp. Det som händer är att Macbooken hittar skrivaren via det trådlösa nätverket (via Bonjour) samt att den går att pinga i terminalen. Fast när jag gjort en installering så står det bara att skrivaren är overksam trots att den inte är avstängd osv.
Vi testade även att mata in direkt IP adress till skrivaren vilket ska vara en slags forcerad installation. Tyvärr så funkade ingen av dessa lösningar. Det är riktigt frustrerande.
Nätverkskillens råd var att jag skulle ta med datorn till en macbutik/återförsäljare och testa att skriva ut hos dem. Om det inte funkar där så är det ju definitivt nått knas.
Om ni har tips eller råd kom gärna med dem! Skrivaren på mitt kontor är en Canon MF8300c.
Jag börjar själv tro att det kan vara ett hårdvaru fel på datorn, typ att nätverkskortet har blivit skadat eller liknande. Då har jag en fråga också gäller min Applecare fortfarande trots att jag installerat en egen SSD disk? Eller behöver jag byta tillbaka till min gamla HDD om jag ska reklamera den för Applecare?