Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eye-one display 2

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-06-13 07:41

Har en eye-one display 2 och den fungerade med i1ProfilerD2LionEdition från x-rite på OS X 10.7. Har försökt profilera min iMac OS X 10.8.4 med samma programvara men det blir bara tok-rött. Hittade en nyare pro version men den kunde inte hitta min eye-one display 2. Någon som vet om det finns annan programvara att profilera med?

Ursprungligen av onnyt:

Har en eye-one display 2 och den fungerade med i1ProfilerD2LionEdition från x-rite på OS X 10.7. Har försökt profilera min iMac OS X 10.8.4 med samma programvara men det blir bara tok-rött. Hittade en nyare pro version men den kunde inte hitta min eye-one display 2. Någon som vet om det finns annan programvara att profilera med?

Ett program som fungerar med EyeOne Display2 och med 10.8 är Basiccolor Display. Men du är säker på att din mätare fungerar OK. Jag vet att äldre colorimetrar ofta börja fungera dåligt efter ett antal år. Filtren har helt enkelt tagit slut.

• Medlem
  • 2013-06-13 11:13

OK. Det visste jag inte. Det funkade bra innan Mountain Lion och jag har läst om andra som fick kalibreringsproblem efter uppdateringen. Skall ta en titt på Basiccolor Display.

• Medlem
  • 2013-06-14 00:01

Kollade runt lite nu och med tanke på vad du nämner med att min eye-one kan vara slut kanske det är lika bra att investera i en Spyder 4. Den kostar ju obetydligt mer än vad Basiccolor Display kostar. Jag är ju inget proffs så behöver ju inga värstinggrejor. Duger en Spyder tro?

Ta hem testversionen av Basiccolor Display och prova om det fungerar bra med din nuvarande kalibrator.

1
Bevaka tråden