Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Akut fråga ang usb lagring och bilstereo

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 08:59

Att föreslå att en användare kör en Windows maskin för att lösa ett sådant här problem känns som ett nederlag...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-24 09:17
Ursprungligen av TureB:

Att föreslå att en användare kör en Windows maskin för att lösa ett sådant här problem känns som ett nederlag...

Och det behöver inte TS heller utan han har fått flera förlag på lösningar

Ursprungligen av Konrad:

Kan det bero på att USB-pinnen är Macformatterad? Den ska vara i FAT32 för att det ska funka.

Nej, hade den varit Mac-formatterad så hade nog inte bilstereon känt igen den överhuvudtaget. Jag är säker på att den är rätt formatterad.

Problemet är att OS X lägger ut dolda filer (.Trash, DS_Store, m.fl) och bilstereon tror att detta är "riktiga" filer.

Men problemet är ju redan löst, med Blue Harvest.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 10:05

Om man formaterar om USB stickan och sedan kopierar över filerna utan att öppna den i Finder så skapas det inga andra filer på minnet.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-24 15:32
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, hade den varit Mac-formatterad så hade nog inte bilstereon känt igen den överhuvudtaget. Jag är säker på att den är rätt formatterad.

Problemet är att OS X lägger ut dolda filer (.Trash, DS_Store, m.fl) och bilstereon tror att detta är "riktiga" filer.

Men problemet är ju redan löst, med Blue Harvest.

Bra att det är löst dårå. Men formatet på pinnen kan vara avgörande, jag vet ingen bilstereo som accepterar Macformatterade grunkor. Den jag har spelar vad som helst på FAT32-pinnar, utom .m4a och filer som är "finare" än .mp3.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, hade den varit Mac-formatterad så hade nog inte bilstereon känt igen den överhuvudtaget. Jag är säker på att den är rätt formatterad.

Stämmer bra, testade att göra den Mac-formaterad en gång, då blinkar det bara error i displayen.

Ursprungligen av Robo-X:

Du kan också prova clean My drive från Mac app store. Den kan också rensa diskar från gömda filer.

Perfekt ska testa det också, verkar ju vara helt gratis också.

Bevaka tråden