Jag har en MacBook Pro 13" med Intel Core 2 Duo @ 2.53GHz, 4 GB RAM och 250 GB HD. Den ser ut som ny och fungerar lika bra som när jag köpte den ny. Jag funderar nu på att sälja den. Hur mycket kan man få för den? Svara ärligt tack.
Ärligt och ärligt marknaden bestämmer alltid priset svårt att säga exakt, vi är inga sierskor här. Hur fräscht är batteriet, har det någon gång bytts under datorns livslängd ? Ett nytt original batteri är ändå en betydande kostnad på cirka 1300 kr inkl... moms.
Många eventuella seriösa spekulanter uppskattar och känner en trygghet om det finns originalkartong och original inköpskvitto även om garantin har gått ut, då blir datorn mer lättsåld om inget annat och man får ofta ett högt relevant pris om man har någon säljtalang vill säga, och om man bryr sig om en extra 500 hundralapp hit eller dit, inte alla som gör ska dom vise männen veta ?
Försäljningspris uppskattningsvis kan du kan få mellan 3500 kr och 5000 kr beroende på ovan nämnda argument. Som ny nämner du i din beskrivning så datorns skick talar till din fördel