Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ersättning till Picasa. onlinebildgalleri

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-06-26 15:25

Hej alla.
Har letar efter en ersättning till Picasa online där jag för närvarande har alla min privata foton.
Efter hopslagningen med G+ och diverse andra irritationsmoment så vill jag byta.

Helst svensk, där man kan ladda upp originalbilder och bygga gallerier som man kan dela ut till folk.
Någon som har ett tips/förslag? Har kollat på dom vanliga som FLicker osv, men gillar inte uppläggen, känns som alla vill att man ska dela ut allt man har!

Jag har för tillfället ca 5GB bilder och det växer.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-06-26 19:37

Intressant alternativ, hade helt missat det reportaget.
Nästan vad jag vill ha, bra pris. Det verkar dock som man måste använda extratjänst typ G+ eller FB för att dela bilder?

Ursprungligen av Creops:

Intressant alternativ, hade helt missat det reportaget.
Nästan vad jag vill ha, bra pris. Det verkar dock som man måste använda extratjänst typ G+ eller FB för att dela bilder?

Nä, går att dela via direkt via email.
Men också Twitter/FB..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-26 21:33

Kolla http://www.thislife.com/
Gratiskonto tillåter 1 000 foton (även RAW) eller ca 1 timme video
Med ref-länk får man ytterligare 500 bilder, dvs 1 500 bilder att göra album av
Hittar inte min reflänk men kolla google, twitter etc där brukar det finnas folk som gärna delar med sig eftersom även de får 500 bilder i bonus

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-06-27 13:29
Ursprungligen av Katinka:

Kolla http://www.thislife.com/
Gratiskonto tillåter 1 000 foton (även RAW) eller ca 1 timme video
Med ref-länk får man ytterligare 500 bilder, dvs 1 500 bilder att göra album av
Hittar inte min reflänk men kolla google, twitter etc där brukar det finnas folk som gärna delar med sig eftersom även de får 500 bilder i bonus

Den såg ju riktigt trevlig ut! Ska fixa ett konto där och testa hur den fungerar.

1
Bevaka tråden