NNW 4 var lite av en besvikelse (ingen iPad- eller iPhone-version, ingen synk och ingen information om de kommer köra med ett öppet API). Reeder är en favorit, men som det ser ut idag så verkar det bara vara iPhone-versionen som fått inbyggt stöd (eller kommer att få, en ny version dyker upp på App Store vilken dag som helst nu) för de "stora" alternativen Feedly, Feedbin och Feed Wrangler. Feedly är – än så länge i alla fall – ett gratisalternativ, så den faller bort. Feedbin och Feed Wrangler har jag läst gott om och den sistnämnda har en trevlig funktionalitet som tillåter en att gruppera källor med hjälp av sökord.
Jag känner att det viktigaste är 1) att tjänsten kostar en slant (jag har svårt att lita på gratistjänsterna just nu) och 2) ett öppet API. Reeder för Mac och iPad kommer att tas bort från App Store imorgon, men utvecklaren jobbar på nya versioner som förhoppningsvis släpps relativt snart. Så, Feed Wrangler som back-end, Reeder på iPhone, webbgränssnittet på Mac och Mr. Reader på iPad i väntan på nästa version av Reeder. Kanske. Hur har ni gjort?