Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag går ofta in på pdf-sidor för att hitta mönster. hur gör man för att spara dem i iphonen och sen hitta dem? Hur hittar man filer öht i iphonen? Jag laddade ner file mover appen men begriper inte hur den ska fungera. Den hittar inte en fil på min telefon.
Om jag har fått ett mail med en pdf, och jag klickar upp den, sparas den då i telefonen?
När du har PDF-filen öppen så kan du klicka uppe till höger på pilen och där välja att öppna dokumentet i t.ex. iBooks (om du har det installerat), då sparas dokumentet i iBooks.
Eller om du har DropBox installerat så kan du välja det och dokumentet sparas där, osv..
Jag har ibooks installerat, får upp det alternativet när jag öppnar en pdf som jag fått på mail, men inte m jag öppnar via safari. Får öht inte upp raden med "open in" som du får på bilden från ipaden!
Du hittar inte ikonen för ibooks i samma meny som Facebook, Twitter, m.m. Tryck en gång med fingret på din pdf och få upp menyn, där ska iBooks finnas.
Liten varning dock (som jag också gick på): du får ingen synk av dokument via iCloud - bara bokmärken. Därför kan Dropbox el dyl vara ett bättre alternativ.
Sammanfattningsvis: en iPhone funkar inte som vilken dator som helst. Vill du ha kvar en PDF (eller vilken fil som helst) måste du välja att Öppna den i en app, tex Dropbox/iBooks.
Sen kan du hitta filen i Appen men inte centralt i iPhonen.
Öppnar du en PDF i Safari så finns den inte per automatik sparad på telefonen, i motsats mot hur det fungerar på en dator.
Vill du att filen ska finnas permanent lagrad i din Dropboxmapp behöver du favorita den genom att klicka på stjärnan i appen.
Men, får du filer via mail sparas de på telefonen.