Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iwork för Icloud beta rullas ut till fler utvecklare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under onsdagen började Apple att rulla ut Iwork för Icloud i betaversion också till registrerade utvecklare med gratiskonton. Vanliga användare får vänta ännu ett tag på den publika betan.

Läs hela artikeln här

Jag fick en inbjudan trots att jag inte är utvecklare
Men prova att att använda denna adressen, så kommer nog alla åt betan
https://beta.icloud.com

Ursprungligen av MalcomX:

Jag fick en inbjudan trots att jag inte är utvecklare
Men prova att att använda denna adressen, så kommer nog alla åt betan
https://beta.icloud.com

Fungerar inte för mig, men som det står i artikeln, det är plättlätt att registrera sig som utvecklare, det kanske du gjort någon gång utan att komma ihåg det? Eller om du varit med och betatestat något tidigare?

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Fungerar inte för mig, men som det står i artikeln, det är plättlätt att registrera sig som utvecklare, det kanske du gjort någon gång utan att komma ihåg det? Eller om du varit med och betatestat något tidigare?

Nej, faktiskt inte.
Men jag är väl utvald på annat sätt

  • Medlem
  • International user
  • 2013-07-05 22:56

Fick en inbjudan för någon dag sen. Fungerar klockrent på en Mac. Tyvärr inte på iPad eller iPhone.

Jag fick också en inbjudan och den fungerar klockrent på Mac. Vissa effekter i Keynote funkar dock inte på "iCloud Keynote".

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2013-08-13 18:42

Det här fungerar verkligen kanon, nu har jag alltid mina Pages och Numbers dokument i molnet åtkomligt från Windows, Mac eller Linux.

Hoppas på någon "lokal" lösning via Mac OS X Server för arbetsgrupper.

Nu har stora delar av iCloud beta fått iOS 7-utseende.

Jag gillar inte iOS 7 ikoner… iOS 6 ikoner är mycket snyggare…

Kunde man inte i stort sett ha kvar de snyggare iOS 6 ikonerna i iOS 7 GUI (som annars är ett lyft).

  • Medlem
  • International user
  • 2013-08-16 08:22

Jag kan inte vänja mig vid hur ios7 se ut. Jag hoppas dem arbetar lika hårt att förbättra funktionerna och fixa buggar än att endast ändra på utseendet.

Jag är inte så säker på på vi hade fått ett stort lyft på utseendet om Steve fortfarande var där. Och jag är lite orolig att Apple lyssnar på analyser och kritiker istället för att följa sin egen intuition. Det brukar inte gå så bra när Apple förvandlas till en "vanligt" it Firma. Jag hoppas att jag har fel men det är inte bara jag som ser det så. Larry Elison ser det likadant.

Apple är bäst när dem går sin egen väg och inte lyssnar på vad alla vill ha nu utan vad alla kommer att vilja ha nästa år. Och det kunde Steve perfekt.

Jag lyckas inte komma in till det nya där man ser Pages, Keynote och Numbers. Jag får bara upp iWork-ikonen. Står att man ska logga in från en iOS 7-enhet eller en Mac med 10.9 för att få tillgång till de nya funktionerna, vilket jag har gjort. Loggar ogärna ut från någon av mina enheter då allt iCloud rensas ur för att sen behöva tankas in igen när jag loggar in igen. Hursomhelst är det inte precis några nya funktioner som är direkt nyttiga för mig, så jag väntar tills det rullas ut skarpt.

1
Bevaka tråden