Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Myfc Powertrekk använder vatten för att ladda mobilen

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-07-11 23:00

Det finns personer som är utan elektricitet på flera veckor, eller till och med månader på raken. Jag tror produkten fungerar för dessa då ett enkelt batteripack som räcker ett par laddningar inte är tillräckligt.
Tekniken är långt från perfekt, men som med allt annat så kommer den att förbättras. Även om jag själv inte skulle använda tekniken själv på mina vandringar, tycker jag att det är intressant att det kommer konsumentprodukter.

Ett batteripack är ett bättre val för de flesta, men inte för alla!

Senast redigerat 2013-07-11 23:32
Ursprungligen av joakimo:

Det finns personer som är utan elektricitet på flera veckor, eller till och med månader på raken. Jag tror produkten fungerar för dessa då ett enkelt batteripack som räcker ett par laddningar inte är tillräckligt.
Tekniken är långt från perfekt, men som med allt annat så kommer den att förbättras. Även om jag själv inte skulle använda tekniken själv på mina vandringar, tycker jag att det är intressant att det kommer konsumentprodukter.

Ett batteripack är ett bättre val för de flesta, men inte för alla!

Ok dessa människor är knappast fattiga om de nu har råd att punga ut 1 799 kronor plus 149 gånger X . Om vi är överens om detta så kan de nog fortfarande tjäna på att köpa 2-3 feta batteri pack som vardera kan räcka upp till 4-5 laddningar Istället för att slösa det på puckar och dona med den leksaken. Sen kan de ladda sina batteripack när de kommer till civilisation vilket knappast är till någon nytta med Myfc för jag gissa alla säljer inte puckarna.
Kanske detta utvecklas till en bra grej i framtiden men just nu är det bara onödig och dyrt. Ser inte alls vitsen idag. Visst om en puck kunde räcka till säg 100 laddningar och kostat 149 för 3 pack ja då börjar vi snacka.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-22 18:11

Detta måste vara det bästa alternativet för en iPhone
http://www.cultofmac.com/236584/hand-cranked-...

Bevaka tråden