Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skaffa NAS eller köra med min Mac Mini?

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-07-17 12:05

Hellre en NAS. Kostar mer i början, men jag tycker fördelarna överväger.

Ursprungligen av keptang:

N A S.

Jag har 0 förtroende för externa diskar som kopplas via USB/FW.

vad han sa.

valde själv att köpa NAS istället för att köpa externa diskar till min mac mini.

jag fick tipset härifrån att köpa en synology ds 413j, och jag är nöjd med den.

En nackdel med NAS är dock att Plex Media Server inte kan automatiskt skanna för nytt innehåll. Lite trist imo.

Ursprungligen av barbapappa_86:

En nackdel med NAS är dock att Plex Media Server inte kan automatiskt skanna för nytt innehåll. Lite trist imo.

Hur menar du då?
Fungerar utmärkt här, men jag kanske missat något som inte fungerar.

Hur menar du då?
Fungerar utmärkt här, men jag kanske missat något som inte fungerar.

Lägger du till en film på din NAS så snappar inte PMS upp den automagiskt. Man behöver alltid uppdatera manuellt. Har att göra med Apples filprotokoll över nätverket kan jag minnas. Iaf för mig som kör AFP.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Lägger du till en film på din NAS så snappar inte PMS upp den automagiskt. Man behöver alltid uppdatera manuellt. Har att göra med Apples filprotokoll över nätverket kan jag minnas. Iaf för mig som kör AFP.

Ok, så är det säkert. Inget jag reflekterat över då jag har ställt in PMS att uppdatera biblioteket på ett visst intervall.
Då behöver man inte göra det manuellt.

Ok, så är det säkert. Inget jag reflekterat över då jag har ställt in PMS att uppdatera biblioteket på ett visst intervall.
Då behöver man inte göra det manuellt.

Då undkommer man det givetvis. Men det var väldigt smutt att detta skedde av sig självt när ny media lades i mapparna. Inte hela världen, bara lite omständligt.

Bevaka tråden