Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad problem med inloggning på wifi

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vi har hemmanätverk genom comhem. Utan problem hade vi anslutit tre iPhone, iMac, bärbara Macar och bärbara PC, Samsung Smart TV, Synology NAS, och AppleTV - allt fungerar fint även om man loggar ut och loggar in igen på wifi.

Min svärfar har en iPad som han vill använda med AppleTV-n, men han kan inte logga in på wifi längre. (Inget SIM-kort installerat i iPaden)

Vad vi än gör så kan vi inte logga in på vårt nätverk. iPaden funkar hemma hos honom på hans wifi-nätverk.

Skulle någon vänlig själ hjälpa oss med detta, de kommer att bo hos oss under tiden vi är på semester och han skulle vilja använda sin iPad.

Tack på förhand,

Josef

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-20 15:26

Ser ni nätverket i inställningar? Tar den inte lösenordet? Du får nog berätta lite mer vad ni gör och vad det är som inte funkar.

Ursprungligen av IngoX:

Ser ni nätverket i inställningar? Tar den inte lösenordet? Du får nog berätta lite mer vad ni gör och vad det är som inte funkar.

Nätverket syns och hittas, det går att skriva in lösenordet, sedan händer det inte mycket. Det kommer inte in på nätverket, lilla hjulet bara snurrar.

Högst upp till vänster kommer det inte upp lilla ikonen som visar att den är ansluten till nätverket.

Jag hade gått igenom nätverksinställningarna steg för steg på två av mina iPhones och jämförde med iPaden, hittar dock ingen skillnad...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-20 15:52

Hur många av alla de där apparaterna du räknar upp är inkopplade just nu? Routern kan ha inställt ett för litet spann av ip-adresser att dela ut. Du kan testa att koppla bort några enheter, eventuellt starta om routern därefter. Vilken router är det?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-07-21 10:47

Återställ Nätverksinställningarna är en av de första åtgärderna jag skulle testa.

1
Bevaka tråden