Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder jag min Apple-TV till detta?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På min arbetsplats har jag en TV/bildskärm kopplad till en Apple-TV som jag använder till att informera personalen om dagens arbete i ett Keynote-spel. Jag använder min iPad till att streama filen.

Det tog mig lång tid att komma på hur jag kunde göra detta och nu vill jag göra mer. Som ni förstår är detta inte mitt huvudsakliga kompetensområde, så förklara gärna som till en lekman.

Om jag nu inte är på plats, så vill jag från annan ort kunna göra samma sak. Jag vill lägga filen på Apple-TVn och som ligger där tills den avaktiveras eller ersätts. Hur gör jag detta?

Ursprungligen av TheAinacs:

På min arbetsplats har jag en TV/bildskärm kopplad till en Apple-TV som jag använder till att informera personalen om dagens arbete i ett Keynote-spel. Jag använder min iPad till att streama filen.

Det tog mig lång tid att komma på hur jag kunde göra detta och nu vill jag göra mer. Som ni förstår är detta inte mitt huvudsakliga kompetensområde, så förklara gärna som till en lekman.

Om jag nu inte är på plats, så vill jag från annan ort kunna göra samma sak. Jag vill lägga filen på Apple-TVn och som ligger där tills den avaktiveras eller ersätts. Hur gör jag detta?

Apple TV har ingen intern lagring. Det måste streamas från en lokal dator, eller om du laddar upp en film på youtube som sen kan köras på repeat.

• Medlem
  • 2013-07-21 17:23

Du kan göra ett bildspel som används som skärmsläckare, den cashas lokalt på ATV. Använd hemma delning och dela ut en mapp i iPhoto.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-21 18:36

När iWorks kommer till iCloud kanske det blir en verklighet, annars är nog ett bildspel att rekommendera.

Ursprungligen av Swift:

Du kan göra ett bildspel som används som skärmsläckare, den cashas lokalt på ATV. Använd hemma delning och dela ut en mapp i iPhoto.

Skärmsläckare till AppleTVn?

Ursprungligen av TheAinacs:

Skärmsläckare till AppleTVn?

Ja, den har en skärmsläckare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A4rmsl%C3%...

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-07-22 01:14
Ursprungligen av pmarriott:

Apple TV har ingen intern lagring. Det måste streamas från en lokal dator, eller om du laddar upp en film på youtube som sen kan köras på repeat.

Jo 8GB för cachelagring av bl.a. data från molnet.

Min ide är att du sparar informationen du vill visa som bilder. Lägger dessa i en bildström som du i sin tur har satt som skärmsläckare.
Kan det fungera?

Nu har jag inte min Apple-TV i närheten, men kan man sätta skärmsläckaren att vara igång konstant? Min ATV stänger av sig själv efter en tids inaktivitet.

Ursprungligen av pmarriott:

Nu har jag inte min Apple-TV i närheten, men kan man sätta skärmsläckaren att vara igång konstant? Min ATV stänger av sig själv efter en tids inaktivitet.

Jag gick in och tittade och det finns en inställning för "vila" som går att ställa in till "aldrig" så det borde fungera.

Ett alternativ till skärmsläckaren är väl att starta en bildvisning av en delad ström då får man lite mer kontroll på hur och när saker visas.

• Medlem
  • 2013-07-22 11:36

Precis så kör vi på ett av jobben jag har, ett hotell

I hotellentrén är en TV är placerad direkt innanför dörrarna, som rullar flera bilder med info om anläggningen etc.

När AppleTVn är i sin meny i mer än 2min så startar en skärmsläckare med infobilder och liknande.
Och vill man ha en speciell, t.ex. om det är konferensgäster som skall ned till källaren så kan man gå in på den delade strömmen och visa endast den bilden..

1
Bevaka tråden