Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivera Siri utan att röra telefonen?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man det? Jag tänker mig situationer där jag t.ex. vill aktivera Siri för att kunna ge röstkommandon, men utan att vilja eller kunna röra telefonen. Typ att man bara säger "Hello Siri" och så vaknar hon? Kan tänka mig situationer i bilen där man inte vill ta ögonen från vägen. Eller på motorcykeln med telefonen i fickan, men med headset inkopplat.

Går det?

Det går om du har jailbreakat din telefon (med appen Hands-Free Control), inte annars.

OK. Synd. Jag försöker hålla mig ifrån allt onödigt fipplande med min prylar nuförtiden.

Du kan aktivera Siri utan att röra iPhone utan att jailbreaka, men det kräver att du har en kompatibel headset med stöd för aktivering av Siri — en långt klick på en knapp på headseten aktiverar Siri.

Men att aktivera Siri utan fysiska klick (på iPhone eller headset) går ej utan jailbreak idag.

• Medlem
  • 2013-07-23 07:45
Ursprungligen av The Real Viking:

Du kan aktivera Siri utan att röra iPhone utan att jailbreaka, men det kräver att du har en kompatibel headset med stöd för aktivering av Siri — en långt klick på en knapp på headseten aktiverar Siri.

Men att aktivera Siri utan fysiska klick (på iPhone eller headset) går ej utan jailbreak idag.

Är det mute (mitten) knappen man trycker på för att aktivera Siri?

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-23 07:51
Ursprungligen av MP:

Är det mute (mitten) knappen man trycker på för att aktivera Siri?

Home knappen hålls in.

På headsetet är det ett långt tryck på pause-play-knappen.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

På headsetet är det ett långt tryck på pause-play-knappen.

Som jag skrev tidigare, så har inte alla headset stöd för Siri, dvs långt tryck betyder samma sak som ett långt tryck på Home knappen.

Min vän hade ett headset som hade stöd för Siri och han visade mig det långa tycket på knappen och jag såg på hans iPhone att Siri aktiverats och vännen gav kommandon via headsetets mikrofon och Siri utförde kommandot som han bad om!

Det är möjligt att vissa headset kan programmeras så att man kan bestämma vad ett långt tryck på headsetet skall leda till…

PS. Jag kanske missförstod dig, gabriel.fjellander. Du aktiverar Siri om du trycker på paus-play-knappen?

Som jag skrev tidigare, så har inte alla headset stöd för Siri, dvs långt tryck betyder samma sak som ett långt tryck på Home knappen.

Min vän hade ett headset som hade stöd för Siri och han visade mig det långa tycket på knappen och jag såg på hans iPhone att Siri aktiverats och vännen gav kommandon via headsetets mikrofon och Siri utförde kommandot som han bad om!

Det är möjligt att vissa headset kan programmeras så att man kan bestämma vad ett långt tryck på headsetet skall leda till…

PS. Jag kanske missförstod dig, gabriel.fjellander. Du aktiverar Siri om du trycker på paus-play-knappen?

Hmm, jag använder inte Siri själv, men om man trycker som jag beskrev på det medföljande headsetet (earpods) så aktiveras röststyrning. Jag tänkte mest att det är samma grej, röststyrning och Siri. Men det kanske skiljer sig åt?

Sen är det säkert så att alla headset inte har stöd för detta, precis som att alla headset inte har stöd för volymknappar och annat.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Hmm, jag använder inte Siri själv, men om man trycker som jag beskrev på det medföljande headsetet (earpods) så aktiveras röststyrning. Jag tänkte mest att det är samma grej, röststyrning och Siri. Men det kanske skiljer sig åt?

Sen är det säkert så att alla headset inte har stöd för detta, precis som att alla headset inte har stöd för volymknappar och annat.

Aha!
Jag tror att det är Röststyrning för äldre telefoner dvs. från iPhone 4 och äldre, medan det är Siri från iPhone 4S och nyare.

Röststyrning och Siri är olika grejer.

Vid långtryck på headset aktiveras röststyrning, inte Siri.

Aha!
Jag tror att det är Röststyrning för äldre telefoner dvs. från iPhone 4 och äldre, medan det är Siri från iPhone 4S och nyare.

Nej.

Ursprungligen av keptang:

Röststyrning och Siri är olika grejer.

Vid långtryck på headset aktiveras röststyrning, inte Siri.

Nej.

Då går det alltså inte att aktivera Siri från headset?!

Om man aktiverar Siri försvinner röststyrningen. Så, om du har Siri aktiverat och har ett standard Apple-headset eller ett annat kompatibelt headset så startar du Siri genom ett långt tryck på svarsknappen. Om du inte har Siri aktiverat så startar du röststyrning på samma sätt.

Då går det alltså inte att aktivera Siri från headset?!

Om det är aktiverat tar det nog över röststyrning på alla enheter som har stöd för Siri.

pmarriott var snabbare.

Ursprungligen av pmarriott:

Om man aktiverar Siri försvinner röststyrningen. Så, om du har Siri aktiverat och har ett standard Apple-headset eller ett annat kompatibelt headset så startar du Siri genom ett långt tryck på svarsknappen. Om du inte har Siri aktiverat så startar du röststyrning på samma sätt.

Då hade jag på sett och vis rätt ändå… (förutsatt att man har aktiverat Siri). Puh…

Apple bör fixa en "Hello Siri", som Google har.

Ursprungligen av keptang:

Apple bör fixa en "Hello Siri", som Google har.

Drar det inte en massa ström att ha mikrofonen ständigt aktiv för att lyssna "Hello Siri"?

Man kan ju ställa in Siri att aktiveras när man håller luren mot örat, men jag hade problem där att Siri kunde kicka igång mitt i ett Skype-samtal.

1
Bevaka tråden