Använder du något tredjeparts program för att koppla upp dig mot Wifi?
nej, ansluter med os x wifi.. ja vad det nu kallas. dvs det "inbyggda".
Hur funkar datorn på andra trådlösa nätverk?
Hur funkar andra datorer på ditt trådlösa?
både min iphone 5 och ipad 2 har problem med 5ghz verkar det som. ibland så går det bara inte att ansluta till 5ghz med iphone, men brukar funka efter jag startat om min iphone. min ipad 2 kan även den sluta fungera med wifi (även om den visar att den är ansluten), men då brukar det bara räcka att stänga av wifi i ipaden och sedan sätta på det igen så funkar det.
dock tror jag mer att det beror på att min iphone 5 kör ios 7 beta och min ipad 2 är jailbreakad.
har tyvärr ingen möjlighet att testa 5ghz wifi på någon annan dator här. och har inte haft möjlighet att ta med mig datorn och testa någon annanstans.
problemet uppstår ju väldigt sporadiskt så svårt att testa också. kan fungera felfritt i ett par dagar för att sedan strula jättemycket, för att sedan helt försvinna igen.
som häromdagen gick det ner och så drog jag igång det igen, så gick det ner någon minut/sekunder senare, så satte jag på det igen, så gick det ner.. och ja, så höll det på. men nu har det funkat bra idag utan problem.