Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Svaret finns säkert på en massa ställen, men jag lyckas inte hitta det
Jag har min iPhone 4 sedan länge och är mycket nöjd med den. På torsdag får jag min nya iPad mini och då slog det mig. Kan/får jag använda samma iTunes konto och kan synca och köra alla appar, musik etc. jag har på min iPhone? Gäller licenserna på apparna bara för en i-produkt eller?
Iof så är min iPhone jailbreakad, men det behöver jag inte på paddan.
Så helt enkelt, vad och hur gör jag när min nya fina padda kommer?
Slå på iCloud på din iPhone nu om du inte redan gjort det, sen när du ställer in din nya iPad så väljer du att återskapa från iCloud och väljer då backupen från din iPhone. Alla appar hämtas då ner till din iPad också. Om du sen tar bort appar från iPaden försvinner de dock inte från iPhonen.
Om du inte vill ha alla appar, ställ in som en ny enhet och lägg till iCloud i efterhand så synkar de med varandra i alla fall.
Kanon! Så jag kan även välja att ha olika appar på luren och paddan fast det syncas från samma konto? Gäller det även musik och bilder så jag kan välja att ha olika musik på luren och paddan? iTunes kan alltså separera dessa två enheter?
Eftersom jag har jailbreakade appar på luren, kanske jag ska välja alternativ två som ToJa92 föreslog, för annars kanske alla jailbreakade appar kommer ner på paddan, men inte fungera? (ta upp onödig plats)
Kanon! Så jag kan även välja att ha olika appar på luren och paddan fast det syncas från samma konto? Gäller det även musik och bilder så jag kan välja att ha olika musik på luren och paddan? iTunes kan alltså separera dessa två enheter?
Eftersom jag har jailbreakade appar på luren, kanske jag ska välja alternativ två som ToJa92 föreslog, för annars kanske alla jailbreakade appar kommer ner på paddan, men inte fungera? (ta upp onödig plats)
Inga JB:ade appar kommer hamna på din iPad. Hur kan du tro det? I så fall skulle det inte vara någon skillnad på en jailbreakad enhet och icke jailbreakad.
@Matsaki, kör på samma konton på båda som tidigare sagts.
Jag hade hållt isär App-synkningen, framförallt för att slippa få oanpassade iPhone-appar på iPad, bara bökigt att hålla på och radera i efterhand.
Jag håller med @keptang i inlägg 12. Automatisk hämtning av appar är ett gissel. Du stänger av det under Inställningar -> iTunes och App Store. I övrigt är det inga alls problem att köra på samma konto.