Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Robotröst

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett stort problem. Jag är nu inne på min tredje Iphone5. Alla tre har samma problem, det blir liksom en robotröst man hör när man pratar i telefonen så man hör inte vad den man pratar med säger. Det kommer och går. Jag har Telia som operatör och dom säger att det inte finns några störningar i nätet där jag bor. Jag fick lånetelefoner av Teliabutiken när jag lämnade in mina telefoner. Och dom fungerade bra med simkortet och allt.
Telia ska ringa mig i morgon så ska vi se hur vi ska gå vidare. Är det nån som har samma problem som mig ? Jag bor i Kalmar

Dom problemen är vanligtvis svårlösta. Kan bero på en kombination av terminal, simkort och nät etc. Tror ingen här kan göra ngt för dig tyvärr. Det hela ligger på Telia.

Hmm.. jag får prova att byta ut sim kortet också.

Ursprungligen av Britt-Inger:

Hmm.. jag får prova att byta ut sim kortet också.

Gärna till en i en annan simkortsserie.

Telia ringde idag angående mina kassa Iphone5's. Mitt ärende har skickats till Appel eftersom det är ett hårdvara fel på just Iphone5. Får se hur dom löser det. Så nu är det bara att vänta.
Samma fel som jag har finns på många Iphone5 runt om i världen.

Ursprungligen av Britt-Inger:

Telia ringde idag angående mina kassa Iphone5's. Mitt ärende har skickats till Appel eftersom det är ett hårdvara fel på just Iphone5. Får se hur dom löser det. Så nu är det bara att vänta.
Samma fel som jag har finns på många Iphone5 runt om i världen.

Bra att dom tog tag i saken. Sa dom verkligen att det var ett fel i iPhones hårdvara? Jag skulle ha tippa på mjukvaran. Är det fel på hårdvaran så kommer ditt problem troligtvis inte att lösas. Hoppas jag har fel dock.

Kan minnas ett liknande problem med iPhone 4S förra året. Detta styrde också operatörerna vidare till Apple och det löstes senare med en uppdatering av iOS.

Ja, det kanske var mjukvaran dom sa. Det skulle rättas till i alla fall.

Har kollat runt lite på Apples supportforum och många har rapporterat att problemet försvinner om man installerat iOS 7 beta. Problemet kan därmed förhoppningsvis vara borta iom att iOS 7 släpps i höst.

Hoppas att det går fortare. För ibland hör man inte vad som sägs i luren. Jättejobbigt.

Har du provat om det blir någon skillnad om du använder headset? Trådat/Blåtand? Högtalare?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Bra att dom tog tag i saken. Sa dom verkligen att det var ett fel i iPhones hårdvara? Jag skulle ha tippa på mjukvaran. Är det fel på hårdvaran så kommer ditt problem troligtvis inte att lösas. Hoppas jag har fel dock.

Kan minnas ett liknande problem med iPhone 4S förra året. Detta styrde också operatörerna vidare till Apple och det löstes senare med en uppdatering av iOS.

Jo eftersom jag har garanti kvar så måste dom lösa det på något sätt om det är hårdvaran (även mjukvaran). Men det är ju smidigare om det är mjukvaran. Det kan bli väldigt dyrt för Apple om alla vill ha ersättning om det skulle vara hårdvaran.

Ursprungligen av pmarriott:

Har du provat om det blir någon skillnad om du använder headset? Trådat/Blåtand? Högtalare?

Nej det har jag inte prövat, ska nog göra det sen.

Ursprungligen av Britt-Inger:

Jo eftersom jag har garanti kvar så måste dom lösa det på något sätt om det är hårdvaran (även mjukvaran). Men det är ju smidigare om det är mjukvaran. Det kan bli väldigt dyrt för Apple om alla vill ha ersättning om det skulle vara hårdvaran.

Lösningen från Telia om du inte vill vänta den tid de erbjuder kan vara ett byte av terminal.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Lösningen från Telia om du inte vill vänta den tid de erbjuder kan vara ett byte av terminal.

TS är inne på sin 3:e iPhone 5. Man kan så klart inte utesluta att en 4:e löser problemet.

Ursprungligen av pmarriott:

TS är inne på sin 3:e iPhone 5. Man kan så klart inte utesluta att en 4:e löser problemet.

Givetvis, men troligtvis inte.

Konstigare saker har hänt dock

Jag tror att det är den senaste uppgraderingen som gett dessa problem:
http://support.apple.com/kb/DL1652?viewlocale...

Jag har likande problem med min iPhone 5 men bara när jag är ansluten till en viss mast så det kan vara en kombination av telefon och nät.

Ja, kanske det. Men det är ju hopplöst när man inte hör vad den andre säger. Hoppas att dom rättar till det vis den uupdateringen som kommer i höst.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-08-01 15:53

Har du provat att ringa från andra geografiska platser längre bort för att utesluta störningar hemma hos dig eller att det är en specifik mast som producerar felet?

Jag ringer från runt om i Kalmar. Har pratat med Telia och det ska inte vara störningar i området mm. Dom har skickat mitt ärende till Apple. Dom säger att det är ett fel på Iphone5 oavsett var man bor i världen. Jag väntar på svar från Telia, dom skulle ringa mig när dom fått svar.

Har pratat med Apple support idag om mina problem med mina Iphon5 och dom sa nu att det är ett hårdvarufel på dom.
Imorgon ska jag lämna in denna så att jag får min fjärde Iphone5. Om den inte fungerar får Telia ge mig ett annat märke. Jag börjar tröttna på detta nu.

Nu har jag fått min nya Iphone5 och den fungerar utmärkt. Är så glad. Robotrösterna är borta.

Ursprungligen av Britt-Inger:

Nu har jag fått min nya Iphone5 och den fungerar utmärkt. Är så glad. Robotrösterna är borta.

Konstigt att de tre st iphones du fick innan inte fungerade, men bra att det löste sig till sist

Ja, det är jätte underligt. Jag hade nästan gett upp hoppet för Iphone5, men nu är jag glad igen.

1
Bevaka tråden