Kermit det där svaret värmde! Det är precis som du jobbar, som också jag vill ha det i framtiden. (Herregud, jag hade verkligen börjat tappa hoppet)
...
Men som sagt frågan, kör ni som jobbar remote, oavsett om ni kör eget eller är anställda, mac eller pc?
Kul, hoppas att du kan göra verklighet av drömmarna :).
Vad gällar Mac vs PC så använde jag PC när jag startade företag och körde det ca 5 år.. När unibody-macen släpptes och jag behövde en bra laptop för möten/resor passade jag på att köpa in en sån, även för att jag var nyfiken på Mac samt ville ha en "testburk" för att testa i olika webbläsare mm. Det tog ju såklart inte länge innan macen var huvudburk och pc:n kasserad
Men jag har inte märkt några direkta problem. De stora programmen finns till båda (Photoshop, Illustrator, Flash, Word, Excel osv), och i övrigt finns det oftast bra alternativ till PC-programvaran. Texteditor, klienter för SVN/GitHub, FTP-klienter, webbläsare osv osv finns ju och fungerar väldigt bra. Enda problemet jag hade var när jag skulle koppla upp via VPN mot en kund för remotejobb, och de bara hade installers/downloads för PC för att sätta upp VPN:et - då det var ett stort företag tog det en stund innan jag fick tag på folk som kunde hjälpa mig sätta upp det på Mac. Sedan har det varit småsaker, t ex att samma typsnitt för Mac och PC renderats lite olika i Flash (nån/några pixlar förskjutet, vilket kan pajja layouter om du tar över en fil gjord på en PC), men överlag går det bra att dela dokument mm. Kommunikationen i projekten sker för mig del oftast med Skype, Google Hangout, Google Docs, Mail, MSN o dyl, och det finns ju även det till båda plattformar.
Det verkar faktiskt som att de flesta jag jobbar med nu för tiden kör mac (det var betydligt färre för bara något år eller tre sedan), så jag tror att man haft större kompatibilitetsproblem om man kört PC ;).