Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undertexter i Plex

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett litet irritationsmoment i Plex gällande undertexter. Jag har en hel den anime i min mapp där jag har mina serier. Dessvärre är dessa undertexter klassade som "okända". Så här ser mina settings ut:

Så med denna inställning så kommer alltså undertext att alltid visas om filmen/serien har engelskt tal, vilket jag inte vill. Egentligen vill jag endast att undertexter ska visas så länge det inte är svenskt eller engelskt tal.

Hur löser jag detta?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-07 10:33
Ursprungligen av barbapappa_86:

Hur löser jag detta?

barbapappa_86,

Det verkar som att Plex inte vet vad du har för språk på Dina undertexter...

Hur har du döpt dina undertext-filer..!?

Kolla in Plex hjälpsidor för korrekta namngivningsregler!!

Lycka till...

Är texterna srt-filer så skall de döpas med .sv.srt på slutet för svenska texter. .en.srt på slutet för engelska texter. Språket skall alltså anges enligt ISO-639-1

Ursprungligen av Sir N.:

Är texterna srt-filer så skall de döpas med .sv.srt på slutet för svenska texter. .en.srt på slutet för engelska texter. Språket skall alltså anges enligt ISO-639-1

Undertexterna är inuti själva mediafilen. Har de flesta i .mkv.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-07 22:35
Ursprungligen av Sir N.:

ISO 639-2/B går också bra (eng, swe). Hjälper tyvärr inte TS

1
Bevaka tråden