Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa nätverk med Airport utan internet?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill skapa ett privat nätverk på en mässa. Jag ansluter sen en AppleTV och en platt-tv och kör presentationer via telefonen eller en iPad.

Jag har försökt mig på att ställa in en Airport men är för dålig på det här med nätverk. Jag hittar ingen guide på webben heller, men det finns många som frågar om det här och alla får samma svar – "det går jättebra".

Så hur gör man?

Man ställer in den precis som man skulle gjort om man hade ställt in den hemma med bredband. Enda skillnaden är att du inte ansluter något i WAN-porten.
Airporten måste också vara inställd på att dela ut IP-adresser (skapa ett nätverk) och inte i bryggläge.

Ursprungligen av suddgummi:

Man ställer in den precis som man skulle gjort om man hade ställt in den hemma med bredband. Enda skillnaden är att du inte ansluter något i WAN-porten.
Airporten måste också vara inställd på att dela ut IP-adresser (skapa ett nätverk) och inte i bryggläge.

Det var precis så där jag resonerade. Men när jag ändrar bryggläge till skapa nätverk dyker det upp instruktioner från Airport-verktyget. Den ber mig ändra något IP här och sen ändra något annat där och sen har jag dribblat bort mig.

Nu blev Airporten kvar på jobbet så jag kan inte testa mer just nu. Men finns det möjligen någon som har en sån här funktion som kan visa lite skärmklipp från Airport-verktyget?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-10 23:19

Gör en reset till fabriksinställningar. Sedan behöver du inte ändra något.

1
Bevaka tråden