Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har tidigare köpt dels en musikvideo och dels en låt (dock ej vid samma tillfälle) från Itunes med min Iphone 5
Har kunnat spela och lyssna på låten jag köpt i mobilen tills för några dagar sedan, då jag fick följande felmeddelande:
"Du har inte behörighet för den begärda resursen" och det felmeddelandet kvarstår.
Musikvideon kan jag spela och titta på i telefonen utan problem.
Jag har nu startat om telefonen och även loggat ut och loggat in på store men jag får fortfarande samma felmeddelande med låten.
Musikvideon har jag inga problem med att spela.
Kan tillägga att eftersom jag säkerhetskopierat telefonen med Itunes på en Windows 7 dator, så finns den tillgänglig där och försöker jag spela upp låten från Itunes på datorn så går det hela jättebra. Men på telefonen fungerar det inte!
Jag nämnde dem båda eftersom bägge är inköpta via Itunes, den ena fungerar fortfarande och den andre har oförklarligt sluta fungera.
Därför skrev jag både om musikvideon och låten.
Vill be om ursäkt om jag uttryckt mig luddigt eller oklart.
Det enda jag vill veta är varför den låt jag tidigare köpt via Itunes i mobilen inte längre kan spelas.
Vill be om ursäkt om jag uttryckt mig luddigt eller oklart.
Det enda jag vill veta är varför den låt jag tidigare köpt via Itunes i mobilen inte längre kan spelas.
Det visade sig att jag har en app installerad som heter PlayerXtreme och i den kan jag spela låten utan problem.
Kan problemet med att spela låten vara förknippad med att jag har PlayerXtreme installerat och använt den?
I sådana fall, hur återställer jag så jag återigen kan spela musik i Iphones inbyggda musik-app?
13: Ja både är inköpta med samma Apple ID. Började bekanta mig med Apple´s produkter först i våras och har därför inte haft någon anledning att skaffa mig mer än ett Apple ID
15: Som sagt, jag är väldigt novis och nybörjare när det gäller Iphone men det jag gjorde var att plocka bort låten från spellistan i telefonen och i Itunes på Windowsdatorn lägga till den igen manuellt men synkning däremellan
Jag känner inte till PlayerExtreme, men om den skriver in några metadata i musikfilen kanske resultatet kan bli detta. Men jag tycker det vrakar lite långsökt… Dessutom har du ju raderat den, och synkat in den igen, då borde den vara tillbaka till "originalstatus".
Någon annan låt du kan testa i PlayerExtreme och se om du får samma resultat?
Jag nu in i Inställningar-Allmänt-Användning och raderade alla musikfiler.
Efter det anslut jag mobilen till Itunes på min Windowsdator och låten till låten igen. Så nu fungerar allt igen!
Tack alla så jättemycket för er hjälp och tips så jag kunde lösa detta problem.