Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ansluta till iTunes store

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt plötsligt funkar det inte längre att ansluta till App Store på min iPhone 5, iOS 6.1.4. Se bilden nedan. Som synes har den också gått tillbaka till den gamla layouten med bland annat "Kategorier" bland knapparna i botten.

Har googlat som en dåre och testat det där med att ställa fram datumet ett år, men det funkar inte. Hittade inga andra lösningar.

Kom själv fram till att det funkar om jag ändrar butik till ett annat land, dödar app store-appen, startar den och sedan ändrar tillbaka till Sverige.

Problemet är bara att det enbart fungerar så länge appen är igång. Om jag dödar den, eller om den faller ur minnet pga att den inte använts på några timmar, så är jag tillbaka på ruta noll igen.

Är det någon annan som känner igen det här? Apple vill ha 300 spänn för att eventuellt hjälpa mig över telefon, det tänker jag inte betala.

Hur länge har det varit så? Är det just nu så är det nog bara att avvakta då Apple förmodligen har lite problem med butiken.

I snart två veckor... :/

Aha, ok.
Gå igenom stegen i tråden länkad nedan så lär det lösa sig.
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-08-15 11:35

Har du provat att logga ut och logga in igen?
https://discussions.apple.com/thread/4317276?...

Ursprungligen av keptang:

Aha, ok.
Gå igenom stegen i tråden länkad nedan så lär det lösa sig.
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Jo, men hade hoppats slippa återställa. Återställa som ny är ju en pain och återställa från backup gillar jag inte då jag ofta fått följdproblem. Men det lutar väl åt att det är enda alternativet.

Ursprungligen av joakimo:

Har du provat att logga ut och logga in igen?
https://discussions.apple.com/thread/4317276?...

Japp. Med alla möjliga kombinationer utav omstart och liknande.

Väldigt skumt att det funkar om jag byter land och tillbaka till Sverige. Men som sagt bara så länge appen är igång.

Jag kan nå "i blickfånget" och "uppdatera" så jag misstänker att det är den gamla "layouten"' av App Store som ger mig problemen. Helt enkelt att "länken" till Topplistan och Kategorier inte längre stämmer. Synd att man inte kan radera och ominstallera Apples default-appar.

Edit: Återställde från iCloud och än så länge fungerar det.

Senast redigerat 2013-08-16 09:54
1
Bevaka tråden