Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod, mäta km

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Har köpt en IPOD den gamle hamnade i tvättmaskinen, vi lyckades få fatt i en ny 3*3 cm Ipod, de är på väg ut men denna nye har bara stegräknare inte km distans, vad göra.
Thomas L

Senast redigerat 2013-08-17 12:23

Fattar inte halv sju om vad du snackar om. Vilken iPod har du köpt, vad ska du ha den till?

Det finns två små ipod'ar som är 3x3 cm. Nano(Gen. 6) & Shuffle.

Jag får anta att det är Nanon du menar(har skärm). Under Inställningar har du "Måttenheter" o "Distanser", vilket är typ de enda inställningarna jag fn kan komma på att du behöver o sedan ska den kalibreras.

Senast redigerat 2013-08-17 12:31

Som jag kan se, efter att ha ögnat genom manualen(sid 34), så räknar iPod'en stegen o räknar om dem till km baserat på inställningarna jag angav ovan

Manual: http://manuals.info.apple.com/en_US/iPod_nano...

Tittade på min egen också o vid test kan jag se att den som sagt räknar stegen o räknar om dem till kilometer

Senast redigerat 2013-08-17 12:31
  • Medlem
  • ?
  • 2013-08-17 12:48
Ursprungligen av Fårabäck:

Hej Har köpt en IPOD den gamle hamnade i tvättmaskinen, vi lyckades få fatt i en ny 3*3 cm Ipod, de är på väg ut men denna nye har bara stegräknare inte km distans, vad göra.
Thomas L

?Annars är det ganska enkelt. Om ett steg är 60cm så blir det 20st iPoddars längd.

1
Bevaka tråden