Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3Gs - Uppdatera eller ha kvar iOS 4.3.?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-26 22:04

Har en iPhone 3Gs som min dotter ska få men jag är osäker på om jag ska städa den och låta henne få den som den är med iOS 4.3.någonting tror jag det är...

eller om jag ska installera det senaste telefonen kan köra vilket jag tror är iOS 6.någonting.

Hur bra fungerar iPhone 3Gs med iOS 6 ? Blir den slö?

Hon spelar en hel del spel, men är även intresserad av saker som kan kräva en senare version är iOS 4.? som är på den nu och (eftersom man inte kan välja vilken version man vill gå till som man kan på en Mac = idiotiskt IMHO) så känns det som om detta kan göra en annars ganska kompetent telefon till oduglig.

Hon har nu en iPhone 3G vilket verkligen är ett stort steg ner.

Så: låta vara eller uppdatera till senaste möjliga?

Låt den vara.
Men vill man använda appar som kräver 6.x så finns såklart inget val..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-26 22:41
Ursprungligen av keptang:

Låt den vara.
Men vill man använda appar som kräver 6.x så finns såklart inget val..

Innebär ditt svar att den blir slöare med iOS 6 ? Eller finns det andra anledningar att inte uppgradera?

Det är verkligen synd att man inte kan välja sista versionen av iOS 4 eller 5!!!

Jo det kommer bli långsammare. Jag antar att det inte finns någon möjlighet att nedgradera.

Jag har en 3GS som fungerar felfritt förutom själva telefonfunktionen med senaste iOS installerat. Den agerar musikspelare i köket och är inte en fröjd att använda då den är otroligt långsam och laggar duktigt. Jag kan med andra ord bara bekräfta det @keptang redan har beskrivit.

Tänk dock på att äldre OS kan ha säkerhetshål som är patchat i senare versioner. Du bör därför uppdatera.

Observera att iOS 7 inte supportrar 3GS. När det kommer ut och iOS 6 inte supportas längre är den bara att kassera.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-27 13:45
Ursprungligen av John A:

Tänk dock på att äldre OS kan ha säkerhetshål som är patchat i senare versioner. Du bör därför uppdatera.

Observera att iOS 7 inte supportrar 3GS. När det kommer ut och iOS 6 inte supportas längre är den bara att kassera.

Fullständigt onödigt om den bara används som en iPod och inget annat.

Nja, märker inte av någon slö performance på husets 3Gs med iOS 6, jämfört med tidigare OS. Och telefonfunktionen fungerar alldeles utmärkt. Men på min 4s vill jag inte ha någon 6a. Det är liksom ingen idé heller när 7an lurar runt hörnet.

Håll er till trivselreglerna, alla paragrafer, tack.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-28 15:12

Har kollat och en av våra 3Gs har iOS 4.3.2 och den andra iOS 4.3.3, vilket de kommer att fortsätta göra, men kan fortfarande inte förstå varför Apple inte tillåter att man går till sista och slutliga versionen av iOS 4. Det borde väl vara bättre att köra den mest justerade versionen än att ligga kvar på någon mellan-version som uppenbarligen har några felaktigheter...

Finns säkert gott om .ipsw-filer att ladda ner och uppdatera med till valfri version.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-28 15:52

Här hittade jag senaste iOS 4 versionen (4.3.5)

http://www.redsn0w.us/2011/07/download-ios-43...

Bara att leta reda på hur jag gör för att få in det i telefonerna...

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-28 15:53
Ursprungligen av TureB:

Har kollat och en av våra 3Gs har iOS 4.3.2 och den andra iOS 4.3.3, vilket de kommer att fortsätta göra, men kan fortfarande inte förstå varför Apple inte tillåter att man går till sista och slutliga versionen av iOS 4. Det borde väl vara bättre att köra den mest justerade versionen än att ligga kvar på någon mellan-version som uppenbarligen har några felaktigheter...

Här är det bara att välja och vraka

http://www.iclarified.com/entry/index.php?eni...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-28 16:16
Ursprungligen av lappen71:

Här är det bara att välja och vraka

http://www.iclarified.com/entry/index.php?eni...

Cool!

Har inte hunnit leta, men någon kanske har en bra länk till en välskriven beskrivning hur man går till väga?

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-28 16:19
Ursprungligen av TureB:

Cool!

Har inte hunnit leta, men någon kanske har en bra länk till en välskriven beskrivning hur man går till väga?

På samma sida finns det tutorials hur man gör

Ursprungligen av TureB:

Cool!

Mycket enkelt. I iTunes så finns knappen "Leta efter uppdatering". Håll nere Alt när du klickar på den och sedan bläddrar du till din .ipsw-fil. Sen är det klart.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-28 16:45

Stort tack för all hjälp!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-14 10:08

En liten fundering nu i och med att jag fått länken http://www.iclarified.com/entry/index.php?eni...

Vilken är det "bästa" versionen av iOS för version vs. prestanda?

Jag vill inte köra iOS 6 på min dotters iPhone 3Gs men finns det någon fördel att köra iOS 5 över iOS 4? Jag har själv aldrig använt iOS 5 då jag gick direkt från 4 till 6 på min iPhone 4.

Det som egentligen är viktigast är hur många appar som kanske kräver iOS 5 över 4, förutom om iOS 5 är tyngre än iOS 4...

Ja, ni förstår vad jag menar...

• Medlem
  • Halmstad
  • 2013-09-14 13:50

iMessage funktionen är trevlig att ha. Min upplevelse är att 3GS med 6:an inte är långsammare än tidigare versioner.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2013-09-15 10:18

3Gs med 6:an är långsam tycker jag. Inte så illa som 3G var med iOS5, men ändå märkbart laggig.
Men eftersom jag en gång i tiden valde att uppdatera (frugans telefon) från 5 till 6 så tror jag att rapporterna sa att skillnaden var liten. Däremot tror jag att många av apparna för ios6 kan vara laggiga, men de är ju utvecklade för nya telefoner och i valet mellan att ha laggigt eller inte alls, kanske valet är laggigt ändå?

1
Bevaka tråden