Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammal till ny iphone - med en twist - hur gör jag?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man har en gammal och en ny MEN REDAN ANVÄND iPhone och man vill att "allt" från den gamla (tänk meddelanden, kontakter, bilder etc) ska in i den nya UTAN att man återställer och således raderar allt det nya på den nya, hur gör man då?

Har du synkat båda med iCloud eller iTunes?

Vad har du för iOS-version på dina iPhones och vilka modeller är det?

Jag har inte vågat göra jota med någonting... Har aldrig kört den nya mot iTunes, men den är använd och har framförallt nya meddelanden, foton, anteckningar som jag vill behålla. I övrigt är där inte så mycket som behöver behållas.
Är inte helt säker på att jag har samma version på de båda telefonerna och jag gissar att det också kan bli trassligt...
Jag har, för tydlighetens skull, NOLL KOLL på sånt här. Suck.

Ursprungligen av anna-r:

Jag har inte vågat göra jota med någonting... Har aldrig kört den nya mot iTunes, men den är använd och har framförallt nya meddelanden, foton, anteckningar som jag vill behålla. I övrigt är där inte så mycket som behöver behållas.
Är inte helt säker på att jag har samma version på de båda telefonerna och jag gissar att det också kan bli trassligt...
Jag har, för tydlighetens skull, NOLL KOLL på sånt här. Suck.

Börja med att ta reda på vilken version av iOS du har på enheterna. Det kontrollerar du under Inställningar -> Allmänt -> Om -> (Version?)

Vet du vilka iPhones du har?

Gammal: iPhone 4 - version: 6.0 (10A403)
Ny: iPhone 5 - version: 6.0.1 (10A525)

Börja med att skapa ett iCloud-konto på en av telefonerna. Synka sedan informationen på den mot iCloud. Logga sedan in med samma iCloud på den andra telefonen. Då borde kontakter etc synkas ihop så att du får alla kontakter, kalendrar etc på båda lurarna. Att få över SMS etc kan vara knivigare. Bilder synkas över via Bildströmmen, när de är kopplade på WiFi.

Alltså ingen förhoppning om att kunna få över gamla sms?

Ursprungligen av anna-r:

Alltså ingen förhoppning om att kunna få över gamla sms?

Du kan alltid testa det här:
http://www.ihackintosh.com/2009/08/restore-sm...

Vette katten hur det blir om SMS:en ersätter de befintliga eller ej, men har du backup så är det lugnt.

Edit:
Kanske den här appen fungerar bättre:
http://www.technipages.com/transfer-text-mess...

1
Bevaka tråden