Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung lanserar smarta klockan Galaxy Gear den 4 september

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den sydkoreanska elektronikjätten kommer att lansera sin smarta klocka Galaxy Gear under ett mediaevent nästa vecka i Tyskland.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2013-08-29 12:42

Frågan är hur den kommer att samspelas med övriga prylar.
Apples variant kommer nog att göra det på en magnifikt sätt när den väl släpps.

Ursprungligen av landy:

Frågan är hur den kommer att samspelas med övriga prylar.
Apples variant kommer nog att göra det på en magnifikt sätt när den väl släpps.

Det hoppas jag också att den kommer att göra. Men det börjar ju se troligt ut att vi får vänta på den till nästa år.

Eftersom jag är för snål för att lägga 20-30 tusen på en snygg och ordentlig klocka, och armbandet till min iPod Nano gick sönder så går jag klocklös tills det kommer en iWatch. Hoppas den kommer snart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-29 13:44

Jag är nyfiken på vilket problem en Galaxy Gear (eller en iWatch) är en bättre lösning på.

Ni som väntar, varför tror ni denna pryl är bättre än något som redan finns? Vad är dess "killer app"?

Ursprungligen av pesc:

Jag är nyfiken på vilket problem en Galaxy Gear (eller en iWatch) är en bättre lösning på.

Ni som väntar, varför tror ni denna pryl är bättre än något som redan finns? Vad är dess "killer app"?

Jag förväntar mig att det blir en förlängning av min iPhone som gör att jag i 9 fall av 10 slipper rota fram telefonen ur fickan.

Ursprungligen av pesc:

Jag är nyfiken på vilket problem en Galaxy Gear (eller en iWatch) är en bättre lösning på.

Ni som väntar, varför tror ni denna pryl är bättre än något som redan finns? Vad är dess "killer app"?

Jag önskar mig en klocka som visar sms/mejl och vem som ringer så jag slipper gräva fram luren från väskan om det inte är viktigt eller alltid gå runt med den i handen. Vore trevligt om det fanns möjlighet att svara på enklare grejer med ok etc. Kanske om Siri äntligen kommer på svenska att man kan svara längre grejer genom att tala in svaret.

Vore inte dumt heller med väder alerts, typ innan jag går hemifrån, glöm inte paraply, det regnar.

Notiser i allmänhet från telefonen så slipper jag gå runt med den i handen för jämnan.

Det vore dessutom kul om klockan i sig innehåller sensorer som mäter mina aktiviteter likt exempelvis Jawbone Up. Att den kan tyst vibrera för att väcka mig när jag sover som lättast på morgonen etc.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-08-29 14:17
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag önskar mig en klocka som visar sms/mejl och vem som ringer så jag slipper gräva fram luren från väskan om det inte är viktigt eller alltid gå runt med den i handen.

Så fungerar min Pebble...guld värt!

Ursprungligen av lasselu:

Så fungerar min Pebble...guld värt!

Jo precis, Pebble är riktigt läcker, men jag tänker att Apple kan göra det ännu bättre. Lägga lite av deras magiska "it just works" på hela konceptet. Kanske är jag ute och cyklar. Vi får se

Med tanke på att Sonys SmartWatch verkar leva ett liv i skymundan så undrar jag vilka vågor som Gear kommer att göra?

http://www.sonymobile.com/au/products/accesso...

Sonys SmartWatch är i likhet med Pebble en klump. Det behövs något snyggare, smidigare. Tunnare, större skärm, flexibel.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-01 15:58

Tydligen är uppfattningen att Galaxy Gear är dålig.

http://www.cultofandroid.com/42556/should-you...

Citat:

In the end, the Galaxy Gear feels like a product that Samsung rushed to market in an effort to get a head start in the category many are calling the next big thing

The Verge tycker att kameran och telefondelen är bra sedan så bär det utför

http://www.theverge.com/2013/10/1/4779568/sam...

Citat:

software engineering isn’t among Samsung’s strengths, and the results on the Gear are a painful mix of unreliability and inadequacy.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-01 17:16

En klocka för mig är lite av ett smycke och den visar tiden. Annars är jag inte mycket för smycken kille som jag är och allting

Jag skulle aldrig byta ut min Longines Conquest klocka mot något plastigt på handleden för att kunna ringa snabbare samtal och kisa efter sms på en mikro skärm eller få dom upplästa i mina öron

Men smaken är olika och vi har flera klocklösa generationer där ute som missat charmen och behovet med att bära en klocka så Apple har alla chanser i världen att sälja lite krimskrams

Visst man kan kanske ta ett samtal eller SMS "smidigt" under joggingturen om man nu finner det nödvändigt men jag avstår gärna . Kan gärna bli ett flåsigt samtal och misstolkas lol...

Senast redigerat 2013-10-01 18:10
Ursprungligen av cubeis:

En klocka för mig är lite av ett smycke och den visar tiden. Annars är jag inte mycket för smycken kille som jag är och allting

Jag skulle aldrig byta ut min Longines Conquest klocka mot något plastigt på handleden för att kunna ringa snabbare samtal och kisa efter sms på en mikro skärm eller få dom upplästa i mina öron

Men smaken är olika och vi har flera klocklösa generationer där ute som missat charmen och behovet med att bära en klocka så Apple har alla chanser i världen att sälja lite krimskrams

Visst man kan kanske ta ett samtal eller SMS "smidigt" under joggingturen om nu finner det nödvändigt men jag avstår gärna . Kan gärna bli ett flåsigt samtal och misstolkas lol...

Tydligen är det så att Gear inte visar SMS-texten utan bara att du har ett SMS...

Citat:

And if you’re hoping for informative notifications, look elsewhere. The Gear will alert you to new Gmail and Twitter messages, but there’s no preview or even an accurate count of the unread missives. You’re just told there’s something requiring your attention and provided with an on-screen prompt that unlocks your phone and launches the Gmail app.

Fast jag skulle inte heller byta ute en Longines mot en Gear. Never! I mitt fall är det en Omega Seamaster Professional som sitter fast:)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-10-01 19:29
Ursprungligen av cubeis:

En klocka för mig är lite av ett smycke och den visar tiden. Annars är jag inte mycket för smycken kille som jag är och allting

Jag skulle aldrig byta ut min Longines Conquest klocka mot något plastigt på handleden för att kunna ringa snabbare samtal och kisa efter sms på en mikro skärm eller få dom upplästa i mina öron

Men smaken är olika och vi har flera klocklösa generationer där ute som missat charmen och behovet med att bära en klocka så Apple har alla chanser i världen att sälja lite krimskrams

Visst man kan kanske ta ett samtal eller SMS "smidigt" under joggingturen om man nu finner det nödvändigt men jag avstår gärna . Kan gärna bli ett flåsigt samtal och misstolkas lol...

Har du också en Conquest VHP?
Jag köpte min i slutet av 80-talet, fortfarande lika vacker..

Titan och guld.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-10-01 22:43
Ursprungligen av pmarriott:

Jag förväntar mig att det blir en förlängning av min iPhone som gör att jag i 9 fall av 10 slipper rota fram telefonen ur fickan.

Missförstå mig rätt: Mitt ha-begär kommer säkert att väckas om Apple nog producerar en sådan produkt, men jag tycker däremot om att plocka fram min iPhone ur fickan. Har jag lagt ned så pass mycket pengar på den är jag inte säker på om jag vill att ytterligare en manick ska hantera kommunikationen med min iPhone istället för jag själv.

1
Bevaka tråden