Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone vill inte längre koppla upp sig på hemma-wifin

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Innan jag åkte på semester var svärfars iPad som inte kunde koppla upp sig på min hemma-wifi.

Nu när jag kom hem upptäckte jag att min iPhone hittar wifin men bara tuggar och kopplar sig inte upp. Jobb iPhonen kan koppla upp sig samt min frus iPhone, hennes MacBook, min iMac, miniPC, Samsung TV etc. Dock hade fr o m igår min iMac på övervåningen som är kopplad till comhems router via wifi tappat hastigheten från ca 30 MBit (100 enl avtal...) till 0,09 MBit...jag hade återställt nätverksinställningarna och alla inställningarna på iPhonen flera gånger, startat om routern flera gånger men fortfarande utan resultat.

Vet ni vad man kan göra mer?

Tack för er hjälp och råd

Josef

Ursprungligen av tiglezan:

Hej!

Innan jag åkte på semester var svärfars iPad som inte kunde koppla upp sig på min hemma-wifi.

Nu när jag kom hem upptäckte jag att min iPhone hittar wifin men bara tuggar och kopplar sig inte upp. Jobb iPhonen kan koppla upp sig samt min frus iPhone, hennes MacBook, min iMac, miniPC, Samsung TV etc. Dock hade fr o m igår min iMac på övervåningen som är kopplad till comhems router via wifi tappat hastigheten från ca 30 MBit (100 enl avtal...) till 0,09 MBit...jag hade återställt nätverksinställningarna och alla inställningarna på iPhonen flera gånger, startat om routern flera gånger men fortfarande utan resultat.

Josef

Det är inte så att dina IP-adresser tagit slut? Kopplar ni upp direkt mot ComHems router? De har ofta ett maximalt antal IP-adresser att dela ut. Då får man ringa ComHem och be om fler. Eller också bryggar man ComHem-routern och sätter en egen, exempelvis en Airport Extreme eller Time Capsule.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-30 11:32

+1 på det sista förslaget.

Ursprungligen av tiglezan:

Hej!

Josef

Fick du löst problemet? Min iPhone vägrar hålla hemmanätverket över huvudtaget. "Cant join Network xxx" trots att det i gen förändring har skett med nätverket här hemma. Ibland är den uppkopplad i en minut eller två, men den verkar inte ha nått Internet med ngn framgång då hastigheten är löjligt låg.
Jävla skit iPhone. Det verkar vara fel på min iPhone eftersom andra enheter med lätthet kopplat upp sig. Jag har Telia ADSL med en Thompson router.

Ngn som kan ha en ide? Jag har provat:
Reset av både telefon och router
Välja nätverk manuellt
Skrikigt åt den

1
Bevaka tråden