Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man koppla ihop ett USB minne med en iPad?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en del information på en USB sticka som skulle vara bra om jag kan läsa på paddan, men går det att göra? Jag vill helst slippa använda dator (om det är tekniskt möjligt)

Någon som vet?

Ursprungligen av Pernemo:

Jag har en del information på en USB sticka som skulle vara bra om jag kan läsa på paddan, men går det att göra? Jag vill helst slippa använda dator (om det är tekniskt möjligt)

Någon som vet?

Det korta svaret är nej. Om du utvecklar exakt vilken sorts information det handlar om så kan svaret eventuellt utvecklas. Man kan exempelvis hämta in bilder på iPad med hjälp av ett Camera Connection Kit.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-08-30 15:47

Du kan om du;
1. Jailbreakar
2. Köper Camera Connector Kit
3. Ansluter USB-minnet via en USB-hub som har extern strömförsörjning.

Det hela är ganska meckigt, så ska du bara ha tag på några filer en gång är det inte värt det. Låna en polares dator och maila det till dig eller lägg filerna på Dropbox.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-30 15:54

Köp en sån här och sätt in USB-stickan i den.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/17104...

Tyvärr måste prylen anslutas med ethernet-kabel till din router. Om någon känner till en liknande med inbyggd WiFi så säg till!

Ursprungligen av pmarriott:

Det korta svaret är nej. Om du utvecklar exakt vilken sorts information det handlar om så kan svaret eventuellt utvecklas. Man kan exempelvis hämta in bilder på iPad med hjälp av ett Camera Connection Kit.

Jag har mest dokument i antingen Word, Excel eller Pdf (jobb relaterat så jag kan inte välja vad jag vill).

Jag vill om möjlig slippa dra på en dator om det bara kravdokument som jag behöver kolla på.

Jag har mest dokument i antingen Word, Excel eller Pdf (jobb relaterat så jag kan inte välja vad jag vill).

Jag vill om möjlig slippa dra på en dator om det bara kravdokument som jag behöver kolla på.

Dropbox?

• Medlem
  • ?
  • 2013-08-30 20:23

Någon som vet?

?Det är förmodligen denna USB-sticka du behöver http://www.photofast.tw/iFlashDrive2013_1.html?pid=132

Ursprungligen av barbapappa_86:

Dropbox?

Provat dropbox å funkar inte för mig.

Ursprungligen av mac+:

?Det är förmodligen denna USB-sticka du behöver http://www.photofast.tw/iFlashDrive2013_1.html?pid=132

Var kan man köpa detta?

• Medlem
  • ?
  • 2013-08-30 21:28

Var kan man köpa detta?

amazon.co.uk är ett ställe där det går att köpa
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_ss_i_1_9?url=search-alias%3Daps&field-keywords=photofast+i-flashdrive&sprefix=Photofast%2Caps%2C360

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-30 22:30

Grymt dyr

• Medlem
  • ?
  • 2013-08-30 23:09

?Vill minnas att den kom i samband med att Apple lanserade iPad1 och USB-minnet var grymt dyrt redan då.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-08-31 08:19

Blev lite nyfiken nu. Vem skickar filer på USB-sticka nu förtiden?

Varför får du dom inte via mail eller på en server?

Provat dropbox å funkar inte för mig.

Har du lust att utveckla det lite? Varför funkar det inte?

I ett sådant här fall tycker jag att Dropbox skulle vara det uppenbara och enda tipset att ge. Att köpa ett dyrt special-USB-minne känns inte som en lockande lösning.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du lust att utveckla det lite? Varför funkar det inte?

I ett sådant här fall tycker jag att Dropbox skulle vara det uppenbara och enda tipset att ge. Att köpa ett dyrt special-USB-minne känns inte som en lockande lösning.

När jag har Dropbox appen min Iphone 5 idag så får jag problem att öppna Pdf dokument. Jag får aldrig alternativet Pdf utan bara Dropbox så jag måste helt enkelt ta bort appen för att det ska funka med Pdf.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2013-09-04 12:55

Jag förstår inte fortfarande. Var ska du öppna PDF:en ifrån? Jag kan öppna PDF:er i flera olika appar. Om jag surfar till en sida med PDF så får jag upp iBooks, Kindle, chrome, dropbox, evernot och box (min installerade appar) som alternativa ställen att öppna den.

Ursprungligen av andas:

Jag förstår inte fortfarande. Var ska du öppna PDF:en ifrån? Jag kan öppna PDF:er i flera olika appar. Om jag surfar till en sida med PDF så får jag upp iBooks, Kindle, chrome, dropbox, evernot och box (min installerade appar) som alternativa ställen att öppna den.

Samma här. Om jag får en pdf i mail förhandsvisas den i mail, sedan kan jag välja en uppsjö av appar att öppna den i.

1
Bevaka tråden