Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Titta på MKV-filer på iPad

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu var det ett tag sedan jag hade en iPad, så det är lika länge sedan som jag försökte mig på video på dessa.

En bekant har frågat mig hur hen kan titta på tv-serier med filändelsen .mkv på sin iPad Retina. Ärligt talat så har jag inget svar på det. Mitt enda förslag är konvertering, men sådant tar ganska lång tid. Finns det andra sätt? Finns det något riktigt bra program att ta hem från App Store som man kan lägga över filerna till direkt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-29 19:35

Finns en uppsjö men jag använder AVPlayerHD.
https://itunes.apple.com/se/app/avplayerhd/id...

Går att föra över filer med iTunes eller att föra över dom med Wifi från en FTP-server.

Ursprungligen av lappen71:

Finns en uppsjö men jag använder AVPlayerHD.
https://itunes.apple.com/se/app/avplayerhd/id...
Går att föra över filer med iTunes eller att föra över dom med Wifi från en FTP-server.

Då borde alltså hen kunna hämta nya filer från min OS X-server genom FTP och se dem på iPad? Och fungerar det även då från annan plats eller måste det vara Wifi inom samma nätverk?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-08-29 20:18
Ursprungligen av maskh:

Då borde alltså hen kunna hämta nya filer från min OS X-server genom FTP och se dem på iPad? Och fungerar det även då från annan plats eller måste det vara Wifi inom samma nätverk?

Jag betvivlar att en höna klarar av detta men däremot lär det vara en enkel match för vilken hane eller hona som helst av det mänskliga släktet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-29 20:53
Ursprungligen av maskh:

Då borde alltså hen kunna hämta nya filer från min OS X-server genom FTP och se dem på iPad? Och fungerar det även då från annan plats eller måste det vara Wifi inom samma nätverk?

Ja

Plexserver borde kunna lösa detta om man har PlexPass, men det förutsätter att man har tillgång till den egna plexservern. På iPaden har man ju Plex for iPad. Hemma är det ju inga problem, men ute på vift blir det besvärligare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-29 22:54

AirVideo tycker jag tar fler format än PLEX.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-30 09:59

VLC finns också numera till iOS, den funkar bra för mkv

Ursprungligen av Aiwi:

VLC finns också numera till iOS, den funkar bra för mkv

Och den är enkel att skicka filer till också eller? Alltså lägger över fysiska filer från dator till iPad.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-30 11:26

Ja, med iTunes…..

Ursprungligen av maskh:

Nu var det ett tag sedan jag hade en iPad, så det är lika länge sedan som jag försökte mig på video på dessa.

En bekant har frågat mig hur hen kan titta på tv-serier med filändelsen .mkv på sin iPad Retina. Ärligt talat så har jag inget svar på det. Mitt enda förslag är konvertering, men sådant tar ganska lång tid. Finns det andra sätt? Finns det något riktigt bra program att ta hem från App Store som man kan lägga över filerna till direkt?

Infuse fungerar fint för detta. http://firecore.com/infuse

Ursprungligen av maskh:

Och den är enkel att skicka filer till också eller? Alltså lägger över fysiska filer från dator till iPad.

Ursprungligen av kenjon:

Ja, med iTunes…..

Eller med webbgränssnittet. Öppna upp VLC i webbläsaren på datorn och dra över filerna. Vilken dator som helst kan ju användas för att föra över filer då, även kompisens.

Hur öppnar man VLC i datorns webläsare?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-01 01:56
Ursprungligen av erro67:

Hur öppnar man VLC i datorns webläsare?

Inställningar i VLC på telefonen - aktivera WiFi Upload server
I datorns webläsare - skriv in telefonens ipadress och port :8888. Dra över filer.

1
Bevaka tråden