Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vektorisering av logotyp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har gjort en logga i Keynote. Nu skulle jag vilja vektorisera den så att jag kan använda min nya logotyp i olika grafiska sammanhang. Är det någon som vet hur man gör? Finns det något lämpligt program för konvertering och vidarebearbetning? Eller måste jag skaffa Illustrator (eller liknande) och göra om jobbet?
Tacksam för tips och råd!

Är loggan enkel så fungerar det ofta bra med gratistjänster
Googla "vectorize online"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-01 21:15

Vector Magic är helt suveränt!!

Ursprungligen av Stefan W:

Jag har gjort en logga i Keynote. Nu skulle jag vilja vektorisera den så att jag kan använda min nya logotyp i olika grafiska sammanhang. Är det någon som vet hur man gör? Finns det något lämpligt program för konvertering och vidarebearbetning? Eller måste jag skaffa Illustrator (eller liknande) och göra om jobbet?
Tacksam för tips och råd!

Grafik skapad i Keynote är ju redan i vectorformat, väl? Om du sparar en Keynotesida som PDF så kan du använda den och skala om den i ex Indesign eller Pages...

Ursprungligen av disktant:

Är loggan enkel så fungerar det ofta bra med gratistjänster
Googla "vectorize online"

Ursprungligen av TureB:

Vector Magic är helt suveränt!!

Ursprungligen av Niklasinorr:

Grafik skapad i Keynote är ju redan i vectorformat, väl? Om du sparar en Keynotesida som PDF så kan du använda den och skala om den i ex Indesign eller Pages...

Tack för svaren. Jag gjorde som Niklasinorr föreslog. Lite knepigt först att isolera loggan från bakgrunden, men jag fick till det med alfa till slut. Nu har jag pdf-filer med loggan som jag gjort mallar och annat med under dagen. Det blev riktigt bra.

Tack igen!

1
Bevaka tråden