Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung lanserar Galaxy Gear

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Under onsdagskvällen lanserade Samsung nya produkter vid IFA-mässan i Tyskland. Förutom en ny mobil och surfplatta visade det koreanska företaget upp den smarta klockan Galaxy Gear.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-05 11:19

För dyr, för kort batteritid och UI't ser inget vidare ut.
Men jag gillar idén.

Jag gillar apple och kör både mac ipad och iphone.

Men det finns gränser för fanboy-attityden.

För dyr? Apples klocka kommer att vara dyrare. För dålig batteritid? 25h?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-05 11:40
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag gillar apple och kör både mac ipad och iphone.

Men det finns gränser för fanboy-attityden.

För dyr? Apples klocka kommer att vara dyrare. För dålig batteritid? 25h?

Varifrån får du fanboy-attityden? Bara för att man inte gillar andras produkter?

Ett dygns batteritid på en klocka ÄR för dåligt oberoende från vilken tillverkare den kommer ifrån.
Minst en vecka annars är det ett hinder och inte värd att köpa och speciellt inte för 2700:-

  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-05 11:40

?Funktionerna är kanske bra men det syns direkt att kopian kommit före originalet. Totalt design befriad. Apple, Stelton, Georg Jensen mfl har DET som inte denna har.

Ursprungligen av lappen71:

Varifrån får du fanboy-attityden? Bara för att man inte gillar andras produkter?

Ett dygns batteritid på en klocka ÄR för dåligt oberoende från vilken tillverkare den kommer ifrån.
Minst en vecka annars är det ett hinder och inte värd att köpa och speciellt inte för 2700:-

Okej! Jag väntar med spänning på nya apple-klockan med 168 timmars batteritid.

Ursprungligen av mac+:

?Funktionerna är kanske bra men det syns direkt att kopian kommit före originalet. Totalt design befriad. Apple, Stelton, Georg Jensen mfl har DET som inte denna har.

Det där låter som en rätt söt motsägelse.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-05 11:48
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Okej! Jag väntar med spänning på nya apple-klockan med 168 timmars batteritid.

Svara på mina frågor varifrån du fick att det var fanboy-attityd.
Att du kommer med överdrivna kommentarer förstärker bara åsikten att du är ett troll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-05 11:51

Kan bara hålla med tidigare talare om en för dyr produkt med för kort batteritid. Enligt tror jag Engaget lider även proukten av enormt lagg i GUI. Tre väldigt viktiga punkter i denna typ av produkt.

Ursprungligen av lappen71:

Svara på mina frågor varifrån du fick att det var fanboy-attityd.
Att du kommer med överdrivna kommentarer förstärker bara åsikten att du är ett troll.

För att kommentaren är helt onyanserad såklart. Vem hade trott att en sån här enhet initialt kan bli billigare än runt 2500 och med batteritid långt över vad klockan presterar.

Sen om den är snygg eller tokful är ju helt subjektivt.

Ursprungligen av Erik.dv:

Kan bara hålla med tidigare talare om en för dyr produkt med för kort batteritid. Enligt tror jag Engaget lider även proukten av enormt lagg i GUI. Tre väldigt viktiga punkter i denna typ av produkt.

Men det brukar ju alltid ta några generationer innan en pryl blir "bra". Hoppar apple över tåg 1 är det OK gör mig.

Det finns nog ingen möjlighet tekniskt (batteri/storlek etc..) att idag få in så mkt funktioner utan att det blir en rätt dålig upplevelse.

Tyvärr.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag gillar apple och kör både mac ipad och iphone.

Men det finns gränser för fanboy-attityden.

För dyr? Apples klocka kommer att vara dyrare. För dålig batteritid? 25h?

I standbyläge utan att användas. Det verkar vara kring 10 timmar med användning. Jo, det är för dåligt.

Qualcomm verkar ha en intressantare produkt (Toq) med Mirasoldisplay (e-ink med färg) som klarar sig betydligt längre.

Ursprungligen av Json_81:

För dyr, för kort batteritid och UI't ser inget vidare ut.
Men jag gillar idén.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag gillar apple och kör både mac ipad och iphone.

Men det finns gränser för fanboy-attityden.

För dyr? Apples klocka kommer att vara dyrare. För dålig batteritid? 25h?

Jag håller med @Json_81, ser inte riktigt varför det skulle vara så fanboyaktigt? Tramsigt kort att dra fram i varenda diskussion, oavsett vem man "står bakom".

Struntar fullständigt i vilken logotyp som är på baksidan, en smart klocka blir för mig intressant först med bättre batteritid och lägre prislapp. Än så länge är Pebble mer i linje vad jag faktiskt vill ha - något som kan visa grundläggande info (klockan, vem ringer, meddelanden etc), och som jag samtidigt inte behöver ha med en extra laddare för. Kamera, 37 appar eller annat är för mig helt ointressant.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-05 12:06
Ursprungligen av Johan Thuresson:

För att kommentaren är helt onyanserad såklart. Vem hade trott att en sån här enhet initialt kan bli billigare än runt 2500 och med batteritid långt över vad klockan presterar.

Sen om den är snygg eller tokful är ju helt subjektivt.

Ja det är din åsikt men det där var ingen fanboy inlägg alls.
Naturligtvis så förväntar man sig att dom ska komma med något som är BÄTTRE och inte SÄMRE än vad som redan finns.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

För att kommentaren är helt onyanserad såklart. Vem hade trott att en sån här enhet initialt kan bli billigare än runt 2500 och med batteritid långt över vad klockan presterar.

Sen om den är snygg eller tokful är ju helt subjektivt.

Du har ju redan fått mothugg men subjektiva åsikter är inte automatiskt lika med onyanserade åsikter.

Ursprungligen av BlackSmp:

Du har ju redan fått mothugg men subjektiva åsikter är inte automatiskt lika med onyanserade åsikter.

Visst visst. Jag menar bara att man kanske ska ha lite överseende med diverse barnsjukdomar. 25h är ju åtminstone ett helt dygn. Således bör man klara sig utan att behöva släpa med sig laddare - såvida man sover hemma och laddar över natten. Det funkar för mig. Jag funderar starkt på att köpa en sån här och jag accepterar bristerna. Trist att apple inte verkar vara i förutsätet dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-05 12:21

Fast Samsung verkar ha fått dålig batteritid och dålig prestanda. Det går inte ihop i min värld.

Mycket möjligt denna typen av produkter är något Apple med sin tajta hård / mjukvaruintegration kan ha en ordentlig "edge" i. Men är detta det bästa man kan göra känns det som produkten är för tidigt ute.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-05 12:23
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Visst visst. Jag menar bara att man kanske ska ha lite överseende med diverse barnsjukdomar. 25h är ju åtminstone ett helt dygn. Således bör man klara sig utan att behöva släpa med sig laddare - såvida man sover hemma och laddar över natten. Det funkar för mig. Jag funderar starkt på att köpa en sån här och jag accepterar bristerna. Trist att apple inte verkar vara i förutsätet dock.

Om det ändå vore så bra…

Ursprungligen av The Verge:

Samsung promises "about a day" of endurance from the Gear, but by the end of our briefing with the company, the cameras on most of its demo units were refusing to turn on due to the watches running low on power.

Jag har i varjefall mycket mer tollerans för en mobil som måste laddar en / ett par gånger per dag kontra något man bär på sig likt en klocka.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2013-09-05 12:24
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Visst visst. Jag menar bara att man kanske ska ha lite överseende med diverse barnsjukdomar. 25h är ju åtminstone ett helt dygn. Således bör man klara sig utan att behöva släpa med sig laddare - såvida man sover hemma och laddar över natten. Det funkar för mig. Jag funderar starkt på att köpa en sån här och jag accepterar bristerna. Trist att apple inte verkar vara i förutsätet dock.

Varför skall vi ha överseende med företag som använder betalande konsumenter som betatestare?

Apples största styrka är att man vågar vänta med att släppa produkterna tills de faktiskt går att använda - eller i många fall inte släpper dem alls.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-05 12:30

Läste en rolig kommentar på Array

Citat:

Ja så blir det när Samsung inte kan kopiera Apple

Ursprungligen av lappen71:

Läste en rolig kommentar på Array

Jag tycker faktiskt att ni är lite väl i överkant negativa. Klarar den av 15-16 med normal användande borde det funka hyfsat. Om man nu har lite överseende med en ny pryl.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-05 12:45
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag tycker faktiskt att ni är lite väl i överkant negativa. Klarar den av 15-16 med normal användande borde det funka hyfsat. Om man nu har lite överseende med en ny pryl.

Lanserar man den som en klocka och den INTE klarar ens av ett dygn så är det ett misslyckande.
Jag vill inte ha två enheter som jag måste fundera över om batteriet ska räcka under en dag.
Pebble klarar av 7 dygn och det är ett kickstarter projekt och Samsung med sina resurser inte klarar av att prestera bättre.

Hade Apple lanserat något likadant hade jag varit lika missnöjd.

Ursprungligen av lappen71:

Lanserar man den som en klocka och den INTE klarar ens av ett dygn så är det ett misslyckande.
Jag vill inte ha två enheter som jag måste fundera över om batteriet ska räcka under en dag.
Pebble klarar av 7 dygn och det är ett kickstarter projekt och Samsung med sina resurser inte klarar av att prestera bättre.

Hade Apple lanserat något likadant hade jag varit lika missnöjd.

Men klarar den 15-16h kommer ju merparten ändå inte märka nåt om man laddar över natten. Det innebär ju batteritid från 7 på morgonen till 11 på kvällen.

Jag däremot tycker att det är lite trist att apple lanserar nåt med full kompabilitet med övriga prylar med ungefär likvärdig batteritid.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-05 12:53
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Men klarar den 15-16h kommer ju merparten ändå inte märka nåt om man laddar över natten. Det innebär ju batteritid från 7 på morgonen till 11 på kvällen.

Jag däremot tycker att det är lite trist att apple lanserar nåt med full kompabilitet med övriga prylar med ungefär likvärdig batteritid.

Va bra att du tycker den är bra men acceptera att vi andra inte gör det.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-05 13:11
Ursprungligen av Johan Thuresson:

För att kommentaren är helt onyanserad såklart. Vem hade trott att en sån här enhet initialt kan bli billigare än runt 2500 och med batteritid långt över vad klockan presterar.

Sen om den är snygg eller tokful är ju helt subjektivt.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Men klarar den 15-16h kommer ju merparten ändå inte märka nåt om man laddar över natten. Det innebär ju batteritid från 7 på morgonen till 11 på kvällen.

Jag däremot tycker att det är lite trist att apple lanserar nåt med full kompabilitet med övriga prylar med ungefär likvärdig batteritid.

Här går man på lunch och det blir fullt krig

Har svårt att se att jag var onyanserad eller fanboy, jag skrev inget om Apples eventuella klocka.

Pebble kostar hälften så mycket och har närmare en veckas batteritid. Visserligen ingen touchskärm, men ändå.

Ursprungligen av lappen71:

Va bra att du tycker den är bra men acceptera att vi andra inte gör det.

Vad som är bra/dåligt är ju helt relativt till vad som finns i ett produktsortiment vid en viss tidpunkt. En iphone 4 var kanon 2010 men ej längre! Detsamma gäller ju alla prylar.

Just idag är valet mellan samsung och apple lättare än någonsin för just denna typ av pryl. Valet står ju mellan denna och - ingenting. Men det betyder ju inte att den är perfekt eller bra i någon universell mening. Jag förstår inte alls det här gnället faktiskt.

Ursprungligen av Json_81:

Här går man på lunch och det blir fullt krig

Har svårt att se att jag var onyanserad eller fanboy, jag skrev inget om Apples eventuella klocka.

Pebble kostar hälften så mycket och har närmare en veckas batteritid. Visserligen ingen touchskärm, men ändå.

Fullt krig är väl en liten överdrift. Jag har inte haft för avsikt att bråka iaf:-)

Vill man ha ett fanboyinlägg så kommer ett här...

Först så vräker Samsung på med skärmstorlekar så att telefonerna (Note3 och 10.1) blir för stora för att hantera så smidigt så att man måste lansera en klocka med mindre skärm (men relativt stor om man jämför med vanliga klockor) för att folk inte orkar ta upp telefonen ur väskan där den måste ligga för att den inte ryms i min byxficka.

Det är ett fanboyinlägg. I dubbel bemärkelse eftersom mitt nick är hämtat från min klocka och det ska mycket till innan en Gear kommer på min handled. (Inte min bild men modell som jag har)

En aning överdrivet men delvis iaktagelser som slog mig eftersom jag inte riktigt ser vilket behov/problem som Gear skulle uppfylla

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-05 15:12
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vad som är bra/dåligt är ju helt relativt till vad som finns i ett produktsortiment vid en viss tidpunkt. En iphone 4 var kanon 2010 men ej längre! Detsamma gäller ju alla prylar.

Just idag är valet mellan samsung och apple lättare än någonsin för just denna typ av pryl. Valet står ju mellan denna och - ingenting. Men det betyder ju inte att den är perfekt eller bra i någon universell mening. Jag förstår inte alls det här gnället faktiskt.

Du verkar försöka få detta till ett val eller krig mellan Apple och Samsung något som jag inte har för avsikt att gå på.

Nu är inte Samsungs klocka från 2010 utan 2013 och ändå en medioker produkt fast den är gjord för nuet.
Det finns konkurrenter som Pebble som ÄR bättre av det vi hittills sett av Samsungs försök till innovation.

Du pratar om fanboyism och anklagar oss för det men det är klart vem som verkligen står för det epitetet.

Du behöver inte förstå gnället utan bara acceptera att alla kan inte ha samma åsikt om saker.
Sen är det inte gnäll utan utryckande av en åsikt om en produkt.

Bevaka tråden