Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google arbetar på smart klocka

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsung lanserar sin smarta klocka inom kort och ryktena om Apples Iwatch florerar än. Nu visar det sig att också Google under en längre tid arbetat på en klocka.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-02 17:52

Tror det är en oerhört liten marknad för smarta klockor, alternativt väldigt kortlivad. Tror detsamma om glasögon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-04 09:16
Ursprungligen av MatsOlov:

Tror det är en oerhört liten marknad för smarta klockor, alternativt väldigt kortlivad. Tror detsamma om glasögon.

Jag hade köpt Apples klocka direkt.

Jag hade sett stor fördel i att på armen direkt kunna kontrollera tiden, sms, mail, notiser etc istället för att behöva leta upp telefonen eller krångla upp den ur byxfickan.

Alla är olika.

Ursprungligen av zinned:

Jag hade köpt Apples klocka direkt.

Jag hade sett stor fördel i att på armen direkt kunna kontrollera tiden, sms, mail, notiser etc istället för att behöva leta upp telefonen eller krångla upp den ur byxfickan.

Alla är olika.

Samma här, men den måste dock se vettig ut. Gärna inte större än en vanlig klocka. Konceptet som ser ut som ett armband tex skulle jag aldrig ta på mig.

Möjligtvis så blir Apples smarta klocka liknande ipad; man visste inte att man behövde en innan man skaffade en

Jag vill ha en hoprullbar flexibel 27" skärm som en ärm om underarmen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-04 15:56
Ursprungligen av barbapappa_86:

Samma här, men den måste dock se vettig ut. Gärna inte större än en vanlig klocka. Konceptet som ser ut som ett armband tex skulle jag aldrig ta på mig.

Möjligtvis så blir Apples smarta klocka liknande ipad; man visste inte att man behövde en innan man skaffade en

Jag skriver under på allt du sa ovan, håller helt med.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag vill ha en hoprullbar flexibel 27" skärm som en ärm om underarmen.

Då har du jävligt stora underarmar

Ursprungligen av zinned:

Jag skriver under på allt du sa ovan, håller helt med.

Då har du jävligt stora underarmar

Nej, man viker den först tvärsöver.

Nu är Gear ute... med skruvar och allt...

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...

Och klassiskt Android-laggigt interface samt upp till 1 (en) dags batteritid.

Det finns mycket som man kan fundera över där...

The Galaxy Gear is not currently compatible with Samsung devices beyond the Note 3 and 10.1 as it runs Android 4.3, but it will support 70 third-party applications at launch, including popular offerings like Evernote and Path, along with many health oriented apps like RunKeeper and MyFitnessPal.

Och...

"This is proof and [a] reflection that Samsung is truly relentlessly innovative in bringing first-to-market products and having the best mobile products in the marketplace," Lee said.

Nja...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-04 21:50
Ursprungligen av BlackSmp:

"This is proof and [a] reflection that Samsung is truly relentlessly innovative in bringing first-to-market products and having the best mobile products in the marketplace"

Låg mig säga en sak här - HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

De ljuger så de tror sig själva. Verkligen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu är Gear ute... med skruvar och allt...

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...

Meh..

Ärligt talat, en smart klocka med batteritid på "ca 1 dag" är tämligen värdelös. Ska man tvingas ladda varje natt kan man ju lika bra gräva fram telefonen från laddning som klockan för att se vad klockan är när ungarna börjar gnälla kl. 03.
Hoppas att Apple håller på med en iWatch som kommer ut nästa år med en veckas batteritid. Hellre släppa något bra och användbart än att vara först.

Qualcomm TOQ har tydligen en livslängd på ca 1 vecka. De satsar på en e-ink liknade display med färg (Marisol om jag minns korrekt)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-05 09:10

Och nu har Apple lurat alla konkurrenter att utveckla klunkiga datanörds-klockor. I själva verket är iWatch inte alls en Apple-klocka utan namnet på nya Apple TV!

Mohahahaha!

Ursprungligen av pesc:

Och nu har Apple lurat alla konkurrenter att utveckla klunkiga datanörds-klockor. I själva verket är iWatch inte alls en Apple-klocka utan namnet på nya Apple TV!

Mohahahaha!

Vem hittade ens på namnet iWatch? Inte Apple iaf.
En klocka med features som Sony/Samsungs lär inte komma iallafall. Tekniken är inte där än.

Ursprungligen av keptang:

Vem hittade ens på namnet iWatch? Inte Apple iaf.
En klocka med features som Sony/Samsungs lär inte komma iallafall. Tekniken är inte där än.

iWatch är inte en produkt. Det är en företeelse. Apple ska, efter att ha registrerat domänen, förädla tittande i största allmänhet.
iWatch TV, iWatch football. Undrar när de ska registrera den svenska underdomänen jagTittar?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-05 21:42

I slutet av 80-talet eller möjligen början av 90-talet klarade min mobiltelefon en arbetsdag (8 timmar!) på ett batteri, det var en Motorola MicroTac 2 har jag för mig.

Nuförtiden verkar folk klara sig en dag med iPhone 5, inte mycket verkar ha hänt på batterifronten, eller?

En ny klocka (inte moraklockastorlek) från Apple, vad kommer den klara, 8 timmar utan extrabatteri på ryggen?

Ursprungligen av mattiL:

I slutet av 80-talet eller möjligen början av 90-talet klarade min mobiltelefon en arbetsdag (8 timmar!) på ett batteri, det var en Motorola MicroTac 2 har jag för mig.

Nuförtiden verkar folk klara sig en dag med iPhone 5, inte mycket verkar ha hänt på batterifronten, eller?

En ny klocka (inte moraklockastorlek) från Apple, vad kommer den klara, 8 timmar utan extrabatteri på ryggen?

Du hade inte extrabatteriet till din MicroTac alltså? Med det klarade jag mer än en arbetsdag, hann komma hem också innan det var slut.

Om nu Apple kommer med något liknande, med liknande funktioner så lär det dröja.. Tekniken är inte där än.
Om den nu inte är väldigt fimpad på funktioner, som en Pebble, men då är det inte en jämförbar produkt.
Äpplen och bananer.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-05 21:50
Ursprungligen av mattiL:

Nuförtiden verkar folk klara sig en dag med iPhone 5, inte mycket verkar ha hänt på batterifronten, eller?

Tycker du verkligen det där är en rättvis jämförelse?
Två skillda produkter med helt olika användningsområde.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-05 21:51
Ursprungligen av keptang:

Du hade inte extrabatteriet till din MicroTac alltså? Med det klarade jag mer än en arbetsdag, hann komma hem också innan det var slut.

Om nu Apple kommer med något liknande, med liknande funktioner så lär det dröja.. Tekniken är inte där än.
Om den nu inte är väldigt fimpad på funktioner, som en Pebble, men då är det inte en jämförbar produkt.
Äpplen och bananer.

Jodå, jag hade det stora batteriet också. Klarade några timmar till.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-05 21:54
Ursprungligen av lappen71:

Tycker du verkligen det där är en rättvis jämförelse?
Två skillda produkter med helt olika användningsområde.

Någon skriver om något som inte finns (iWatch) i en orelaterad tråd (Samsung Gear) , vad menar du? (MicroTac <> i5? )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-05 21:57

Använder inte armbandsur så... iMnotbothered

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-05 22:00
Ursprungligen av mattiL:

Någon skriver om något som inte finns (iWatch) i en orelaterad tråd (Samsung Gear) , vad menar du? (MicroTac <> i5? )

Ja jag menar att jämföra Micro Tac och en iPhone 5 är inte en rättvis jämförelse eftersom det enda gemensamma är att det går att ringa med dom
Så visst ar det hänt mycket på batterifronten allt

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-09-05 23:31

Jag är kanske fantasilös, men jag skulle vara supernöjd om den smarta klockan inte var mycket mer än ett notiscenter. Jag vill se vem som ringer/neka samtal. Se rubriker på mail och få påminnelser pushade. Ställa larm/ta tid är en väldigt bra klockfunktion också. Jag vill inte surfa eller läsa mina evernoteanteckningar. Jag tycker i princip att telefonen är för liten för det.

Ursprungligen av TureB:

Använder inte armbandsur så... iMnotbothered

Samma här. För jag väntar på iWatch. iCantwaitanylonger.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-06 11:33
Ursprungligen av TureB:

Använder inte armbandsur så... iMnotbothered

Samma här. Förutom då när jag bär kostym.

1
Bevaka tråden