Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slowmotion på tusentals videofiler som är ca 2-3 sek långa.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver hjälp här.

Vi har tusentals videofiler som är ca 2-3 sekunder långa på teckenspråk. varje fil visar ett tecken (ord)
Just nu är de i normal tempo och vi vill ändra alla till slowmotion. göra det dubbelt så sakta.
Finns det något program som gör att man kan konvertera alla filer utan att man behöver redigera var och en?

Tacksam för hjälp.

/J

Bästa lösningen är att spela in i "slow motion", dvs högre framerate för hög kvalitet. Möjligt att du kan göra detta med AppleScript och QuickTime player, iMovie eller final cut Pro

Ursprungligen av jojosurf:

Jag behöver hjälp här.

Vi har tusentals videofiler som är ca 2-3 sekunder långa på teckenspråk. varje fil visar ett tecken (ord)
Just nu är de i normal tempo och vi vill ändra alla till slowmotion. göra det dubbelt så sakta.
Finns det något program som gör att man kan konvertera alla filer utan att man behöver redigera var och en?

Tacksam för hjälp.

/J

Jag har ingen aning om detta passar dig men jag sökte på google och hittade ett program som säger att det kan "Frame rate conforming (for converting 50/60p clips to slow motion 25/24p clips)", i beskrivningen så nämner de att man kan konvertera flera filer samtidigt.

Du får undersöka om det fungerar i din verksamhet eller sök vidare.

https://itunes.apple.com/au/app/5dtorgb-batch/id464591025?mt=12

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-06 15:03
Ursprungligen av jojosurf:

Jag behöver hjälp här.

Tacksam för hjälp.

/J

Jag tror du kan göra detta i Apple's Compressor. Återkommer strax.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-06 15:17

Japps, du kan lösa detta i Apple Compressor. Beroende på hur ni har allt material idag kan dock inställningarna skilja sig en del men överlag gäller:

- Under Encoder setting ska vara 25fps eller samma som input
- Under Frame controls ska vara på där ni väljer "set duration to 200%"
- Under Frame controls kan man även laborera med inställningen för "Rate Conversion" då det kan ge olika bra resultat på konverteringen (samt drastiskt påverka hur lång tid konverteringen tar).

Då får ni en fil med dubbelt så många rutor i sig.

I Compressor kan ni göra en inställnig och koppla till en dropplet ni på skrivbordet drar de filer ni vill konvertera. Sen får maskinen tugga. Ska ni konvertera extremt många filer kan det vara rekommenderat att köra dem i omgångar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-06 15:22
Ursprungligen av Najkster:

Jag har ingen aning om detta passar dig men jag sökte på google och hittade ett program som säger att det kan "Frame rate conforming (for converting 50/60p clips to slow motion 25/24p clips)", i beskrivningen så nämner de att man kan konvertera flera filer samtidigt.

Du får undersöka om det fungerar i din verksamhet eller sök vidare.

https://itunes.apple.com/au/app/5dtorgb-batch/id464591025?mt=12

Ovan verktyg tror jag taggar en film med 50 fps att spelas upp i 25 fps men gör inget åt bildrutorna som finns där. Det är lite annorlunda än att förlänga en film som är 25 fps till att bli dubbelt så lång.

Mycket bra program dock!

Ursprungligen av Erik.dv:

Japps, du kan lösa detta i Apple Compressor. Beroende på hur ni har allt material idag kan dock inställningarna skilja sig en del men överlag gäller:

- Under Encoder setting ska vara 25fps eller samma som input
- Under Frame controls ska vara på där ni väljer "set duration to 200%"
- Under Frame controls kan man även laborera med inställningen för "Rate Conversion" då det kan ge olika bra resultat på konverteringen (samt drastiskt påverka hur lång tid konverteringen tar).

Då får ni en fil med dubbelt så många rutor i sig.

I Compressor kan ni göra en inställnig och koppla till en dropplet ni på skrivbordet drar de filer ni vill konvertera. Sen får maskinen tugga. Ska ni konvertera extremt många filer kan det vara rekommenderat att köra dem i omgångar.

Hej,

Tack för hjälp allihopa!

Undrar om det här fungerar i Compressor 3?

/J

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-12 09:51

Jag tror det. Å andra sidan kostar Compresor 4 i stort sätt ingenting att köpa.

Hittade till slut, Tackar! Härligt!

/J

1
Bevaka tråden