Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har en iPhone 5, köpt i Apples egen butik på realesdagen 2012. Men när var det egentligen?
Nu har det uppstått som ett glapp i skärmens övre vänstra hörn. När man trycker på skärmen så knäpper det i den. Telefonen har aldrig blivit tappad i golvet eller utsatt för våld. Grymt irriterande. Jag får ringa butiken och fråga vad som gäller.
Men vad tror ni? Är jag rökt nu?
@Jesper: Jag vet inte riktigt själv. Jag förstår ju att ni omöjligt kan svara på om det är ett garantiärende eller ej. Så frågan var nog bara när "Femman" släpptes och om den fortfarande har garanti.
Jag får boka en tid helt enkelt.
Det funkade och det har inte kommit tillbaka.
Jag rekommenderar det inte utan du ska nog se om du inte kan få det på garanti.
Eftersom jag hade synligt gjort åverkan på den så kunde jag inte ta det på garanti.
Ok, tackar. Jag kanske ska vänta tills den 19de då jag sköt in iOS 7 på den idag trots att jag inte är utvecklare. Kanske kan bli svårt att förklara bort...
Ok, tackar. Jag kanske ska vänta tills den 19de då jag sköt in iOS 7 på den idag trots att jag inte är utvecklare. Kanske kan bli svårt att förklara bort...
Upplever att min skärm knäpper lite mitt på faktiskt... Det är en utbytesenhet för min förra som laddkontakten sa upp sig i, men vilket gyllene tillfälle att skaffa iPhone 5S? (Även om det inte är något fel på telefonen, man hör det bara när det är helt tyst i rummet och den funkar som den ska)
Efter ytterligare undersökning kan jag konstatera att fenomenet endast uppstår när telefonen har använts ett tag och blivit varm. Sedan när den svalnar igen så försvinner problemet.
Har bokat en tid hos Apple i Täby i morgon, så får vi se vad de säger.
Uppföljning för alla *host* intresserade.
Telefonen byttes utan diskussion nio dagar före att garantin tar slut. Otroligt att man för en gångs skull har marginalerna på sin egen sida!