Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gillar inte tidsinställningen i nya kalendern...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det fler än jag som ogillar nya tidsinställningen i ios-7 kalender?

Numera är ju minuterna i upplösning 1/60-del istället för tidigare 1/12-del (fem minuters intervall)...

Jävligt plottrigt att hitta rätt på klockslaget, typ 17.30... Ett jävla bläddrande fram och tillbaka!

Sett ibland att det dessutom i efterhand blivit 17.29 trots att "snurran" stannat på 17.30...
Snurran kan ibland även fastna mitt emellan två värden... Irriterande!

Borde gå att få välja upplösning på kalendern i inställningar. Men, typiskt Apple, alla skall ha samma utseende...

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Är det fler än jag som ogillar nya tidsinställningen i ios-7 kalender?

Numera är ju minuterna i upplösning 1/60-del istället för tidigare 1/12-del (fem minuters intervall)...

Jävligt plottrigt att hitta rätt på klockslaget, typ 17.30... Ett jävla bläddrande fram och tillbaka!

Sett ibland att det dessutom i efterhand blivit 17.29 trots att "snurran" stannat på 17.30...
Snurran kan ibland även fastna mitt emellan två värden... Irriterande!

Borde gå att få välja upplösning på kalendern i inställningar. Men, typiskt Apple, alla skall ha samma utseende...

Jag har inte tänkt på det.

Men hur var det? Jag tycker att det är "relativt" lätt att bara dra i väg spinnern och låta den rulla på om jag ska ställa in ett värde längre bort. Hur var det på IOS6? Hur lätt "spann" spinnern där? Jag har redan glömt bort det:)

Däremot så finns det andra spinners som jag har lite svårare för

Senast redigerat 2013-09-16 07:33
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-16 09:00

Inte så typiskt Apple ändå. Dubbelklicka på "snurren" så blir det 5 min i taget.

Hur kan du ha iOS7? Det släpps ju inte förrän på onsdag...

Är du utvecklare månne?

Ursprungligen av acke:

Inte så typiskt Apple ändå. Dubbelklicka på "snurren" så blir det 5 min i taget.

Ah! Coolt!

Ursprungligen av Mymac4ever:

Hur kan du ha iOS7? Det släpps ju inte förrän på onsdag...

Är du utvecklare månne?

Det kan ju verkligen inte vara så svårt att få tag på? De har ju släppt GM, så jag tror inte det är några problem att dra in den om man vill.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-16 09:48
Ursprungligen av Mymac4ever:

Är du utvecklare månne?

Nej men sitter bordsgranne med en.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Hur kan du ha iOS7? Det släpps ju inte förrän på onsdag...

Är du utvecklare månne?

Jo men visst!

Har ju förmånen att varje år betala 99 dollar för att det någon gång skall ta fart att lära sig Xcode...

Har kört beta varje år nu sedan 2008...

Gillar inte riktigt allt i nya iOS7 dock...

Tidsinställningen är en av de sämre nyare funktionerna...

Ursprungligen av acke:

Inte så typiskt Apple ändå. Dubbelklicka på "snurren" så blir det 5 min i taget.

Ahhh!

Att jag missat detta? Tack tack tack!

1
Bevaka tråden