Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildspel: IOS 6 möter IOS 7

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

99mac har installerat IOS 7 och kikar i det här bildpselet på några av de stora förändringarna från IOS 6. Dela gärna med dig av egna bilder i kommentarerna nedan.

Läs hela artikeln här

Game Center.. Vad är det som fullständigt slår slint när det ska designas? Ha ha, det är, som artikeln säger, verkligen inte lätt att veta vilken version som är värst. Det är det enda som är säkert.

Jag saknar möjligheten att söka på internet via Spotlight. Det är det enda som jag kommer på så här på rak arm efter att ha kört IOS7 från beta 2

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag saknar möjligheten att söka på internet via Spotlight. Det är det enda som jag kommer på så här på rak arm efter att ha kört IOS7 från beta 2

Det saknar jag också litegrann, i alla fall att kunna söka på just Wikipedia.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-09-19 12:42
Ursprungligen av Einar Lindgren:

Game Center.. Vad är det som fullständigt slår slint när det ska designas? Ha ha, det är, som artikeln säger, verkligen inte lätt att veta vilken version som är värst. Det är det enda som är säkert.

Ny Gamecenter är inte vackert men nog f-n är den gamla versionen värst...

Vet inte, är kluven. Tycker det är på tok för lite kontraster, det mest är bara en massa ljust vitt utsmetade blekt. Det gör att man blir mer blind. Svårt att hitta visuellt, men det kommer väl. Man har ju som sagt bara haft det inte ens ett dygn.
Och för att vara ärlig så ser det ut lite som windows platta fast mkt blekare. Gillade det gamla med lite 3D-iconer. Dom stack ut mer. Lättare att "se"
Nu ska man stirra in i en matt ful kärringtapet efter olika symboler för att hitta... Men som jag skrev, så lär man sig nog till slut ändå.
Vad som är absolut viktigast är naturligtvis dom nya funktionerna. Och dom får 5/5 direkt utan tvekan. Design 2/5

Veckor

Har Apple fixat den lilla banala saken att ha veckonummer med i iCal? Om inte ser jag inga skäl att uppgradera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 14:16
Ursprungligen av Clabbe_X:

Har Apple fixat den lilla banala saken att ha veckonummer med i iCal? Om inte ser jag inga skäl att uppgradera.

Finns inga veckonummer, tyvärr!

Ynkligt

Ursprungligen av Edin:

Finns inga veckonummer, tyvärr!

Hela Europa använder veckonummer i sin planering. Dom förbannade flaggviftarna på Apple ska väl klara en sån skitfråga eller?
Till å med outlook har veckonummer och har så haft i många år. Nonchalans! Tack för svaret Edin!

Hur ser flikarna ut i Safari på iPad efter uppdateringen? Hoppas det inte är samma system som på iPhone...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 15:19
Ursprungligen av Mymac4ever:

Hur ser flikarna ut i Safari på iPad efter uppdateringen? Hoppas det inte är samma system som på iPhone...

Vänta 5min så kan jag svara på det efter jag uppdaterat
Hur kan du inte gilla det nya? Bättre översikt är bara en sak.

Ursprungligen av lappen71:

Vänta 5min så kan jag svara på det efter jag uppdaterat
Hur kan du inte gilla det nya? Bättre översikt är bara en sak.

Vissa saker är bra, vissa kräver lite invänjning o vissa kan nog kräva mkt invänjning...

Något jag ser fram emot är om man kan ha fler än 12 appar i en mapp, vore bra

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 15:31
Ursprungligen av Mymac4ever:

Vissa saker är bra, vissa kräver lite invänjning o vissa kan nog kräva mkt invänjning...

Något jag ser fram emot är om man kan ha fler än 12 appar i en mapp, vore bra

Ja men vad var det som inte är bra med flikhanteringen i iOS7?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-19 15:41
Ursprungligen av Mymac4ever:

Vissa saker är bra, vissa kräver lite invänjning o vissa kan nog kräva mkt invänjning...

Något jag ser fram emot är om man kan ha fler än 12 appar i en mapp, vore bra

En del saker kräver tom lite avvänjning…

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 15:53
Ursprungligen av Mymac4ever:

Hur ser flikarna ut i Safari på iPad efter uppdateringen? Hoppas det inte är samma system som på iPhone...

Flikahanteringen ser inte alls likadant ut på en iPad utan det är en ikon uppe i aktivitetsfältet i form av ett moln

Ursprungligen av Clabbe_X:

Hela Europa använder veckonummer i sin planering. Dom förbannade flaggviftarna på Apple ska väl klara en sån skitfråga eller?
Till å med outlook har veckonummer och har så haft i många år. Nonchalans! Tack för svaret Edin!

jag tar tillbaka allt jag sa! Det har löst det. Ibland borde man googla och testa innan man blir arg....
/m

Ursprungligen av lappen71:

Flikahanteringen ser inte alls likadant ut på en iPad utan det är en ikon uppe i aktivitetsfältet i form av ett moln

Bild tack

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-19 17:30
Ursprungligen av martinator:

jag tar tillbaka allt jag sa! Det har löst det. Ibland borde man googla och testa innan man blir arg....
/m

Menar du att veckonummer finns med? Eller vad har de löst?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 17:33
Ursprungligen av Mymac4ever:

Bild tack

Edit: Vi byter till rätt bild

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-19 17:37

Jag tror han menar ikonen till vänster om molnet…
Näh, det var Bokmärken.
De vanliga flikarna ser ut som på Safari i OSX.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Hur ser flikarna ut i Safari på iPad efter uppdateringen? Hoppas det inte är samma system som på iPhone...

Det har väl alltid varit olika mellan Iphone/Touch och Ipad? Mer skärmyta på Ipad har gett en annan lösning.

Däremot så upptäcker jag nu att jag verkar kunna ha hur många flikar igång som helst iom IOS7. Jag blir ibland förvånad över hur jag kan ha så många flikar öppna. Och samma sak är det på Mavericks...

Fugly ... Oversimplified

Ursprungligen av Clabbe_X:

Har Apple fixat den lilla banala saken att ha veckonummer med i iCal? Om inte ser jag inga skäl att uppgradera.

Anledningen är väl troligen att det är väldigt få länder som använder sig av just veckonummer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-19 18:46
Ursprungligen av Liljeros:

Anledningen är väl troligen att det är väldigt få länder som använder sig av just veckonummer.

Jag håller med om att veckonummer är ett ofog som borde avskaffas, men tyvärr är det inte jag som bestämmer och så länge mycket är knutet till det så vill jag ha koll på det.

Jag tror inte det är så få länder, det är väl många europeiska länder som kör med veckonummer?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 18:46
Ursprungligen av Mymac4ever:

Fugly ... Oversimplified

Naturligtvis så är det en katastrof,ett misslyckande.
Hur ville du ha det för att det skulle vara bra?

Ursprungligen av zinned:

Jag håller med om att veckonummer är ett ofog som borde avskaffas, men tyvärr är det inte jag som bestämmer och så länge mycket är knutet till det så vill jag ha koll på det.

Jag tror inte det är så få länder, det är väl många europeiska länder som kör med veckonummer?

Jag jobbar över hela världen, aktivt med länder i alla världsdelar. Enda landet som håller på med veckonummer enligt min erfarenhet är Sverige.
Värdelöst är det, jag vägrar och frågar vilket datum man pratar om.

Som teknikinformatör måste jag underkänna Jonathan Ive's arbete:
- Knapparna i Safari i iOS 7 är för tunna, det är svårare att läsa av symbolerna än de kraftigare i iOS 6. (detta gäller inte enbart i Safari utan i flera andra program)
- Kontrasterna är för små, vilket även gör det svårare att snabbt urskilja de olika delarna. Här är iOS 6 mycket bättre.
- Ikonerna skall ha lite "djup", så är det lättare att se ikonerna. Även här är iOS 6 bättre.

Dessa tre allvarliga felen försämrar läsbarheten och drabbar speciellt människor med nedsatt syn. Fixar Ive dessa tre punkter får iOS 7 godkänt. Annars är iOS 7 en bra uppgradering.

Ive borde ha konsulterat med teknikinformatörer som ofta kan bättre med interaktion och läsbarhet mellan människa och maskin än designers, innan Ive släppte iOS 7 publikt.

Senast redigerat 2013-09-19 20:09
Ursprungligen av The Real Viking:

Som Teknikinformatör måste jag underkänna Jonathan Ive's arbete:
- Knapparna i Safari i iOS 7 är för tunna, det är svårare att läsa av symbolerna än de kraftigare i iOS 6. (detta gäller inte enbart i Safari utan i flera andra program)
- Kontrasterna är för små, vilket även gör det svårare att snabbt urskilja de olika delarna. Här är iOS 6 mycket bättre.
- Ikonerna skall ha lite "djup", så är det lättare att se ikonerna. Även här är iOS 6 bättre.

Dessa tre allvarliga felen försämrar läsbarheten och drabbar speciellt människor med nedsatt syn. Fixar Ive dessa tre punkter får iOS 7 godkänt. Annars är iOS 7 en bra uppgradering.

Ive borde ha konsulterat med Teknikinformatörer som ofta kan bättre med interaktion och läsbarhet mellan människa och maskin än designers, innan Ive släppte iOS 7 publikt.

Fast teknikinformatör skrivs väl med gement t?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-19 19:57
Ursprungligen av keptang:

Jag jobbar över hela världen, aktivt med länder i alla världsdelar. Enda landet som håller på med veckonummer enligt min erfarenhet är Sverige.
Värdelöst är det, jag vägrar och frågar vilket datum man pratar om.

Ok, I stand corrected. Jag trodde det var många fler, dock endast på vår sida om "pölen".

Ursprungligen av lappen71:

Naturligtvis så är det en katastrof,ett misslyckande.
Hur ville du ha det för att det skulle vara bra?

Jag behöver inte alu, trä eller filt men jag vill gärna ha djup o det får man enklast med toner eller skugga. Det där är för platt, tunnt o ljust, MEN jag lär väl vänja mig så småningom. Väntar dock med uppdateringen ett tag till

Bevaka tråden