Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

11 smarta tips för IOS 7

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

IOS 7 är fyllt av nyheter, här är elva handfasta tips på nyheter, funktioner och inställningar som gör det nya systemet ännu trevligare att använda. Allt från att stänga flera appar samtidigt till att blockera kontakter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-09-19 14:53

Missa inne heller vår upptäcktsfärd i IOS 7 som publicerades i onsdags.
blev det inte lite fel där?

Apropå upptäckter i iOS 7, för den som saknar listvyn i Kalender, så kommer den när man söker.

Ursprungligen av pmarriott:

Apropå upptäckter i iOS 7, för den som saknar listvyn i Kalender, så kommer den när man söker.

Ja, blev nästan galen innan jag kom på det

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-19 15:40

Vilket är helt värdelöst. Har man bara enstaka händelser med mer eller unika namn funkar det. Men jag som lägger in mitt arbetsschema i kalendern, där funkar det inte. Söker jag på "A-tur" så får jag fram ca 100 st, sedan ett par år tillbaka….

Även fast jag använt iOS 7 i 2,5 månad så var det ett par nyheter i artikeln. Tack för den!

T.ex. att man kunde ändra vyn för SMS-kontakter i sms-konversationen samt att man kunde dra bort notiser.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-19 16:19
Ursprungligen av kenjon:

Vilket är helt värdelöst. Har man bara enstaka händelser med mer eller unika namn funkar det. Men jag som lägger in mitt arbetsschema i kalendern, där funkar det inte. Söker jag på "A-tur" så får jag fram ca 100 st, sedan ett par år tillbaka….

Hur menar du?

Det räcker ju att du trycker på förstoringsglaset (sök) och så visas listvyn, du behöver ju inte de facto söka på något.

Jag hittar inte var man slår på och stänger av klockslaget i iMessage!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-19 16:29
Ursprungligen av zinned:

Hur menar du?

Det räcker ju att du trycker på förstoringsglaset (sök) och så visas listvyn, du behöver ju inte de facto söka på något.

Ahhh, jag sökte förstås. Tack!

Ursprungligen av Macaddict:

Jag hittar inte var man slår på och stänger av klockslaget i iMessage!

Det går inte att slå av eller på.

Men svep lite åt vänster på meddelandena, och håll kvar fingret, så syns klockslagen ute till höger.

Lysande!

Ursprungligen av pmarriott:

Apropå upptäckter i iOS 7, för den som saknar listvyn i Kalender, så kommer den när man söker.

Det var som attan! Och mycket snyggare än förr också:)

  • Medlem
  • /dev/null
  • 2013-09-19 16:39

Kan tillägga att man faktiskt kunde dölja notifikationer i iOS 6 också, men då var man tvungen att dra från höger till vänster.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 20:33
Ursprungligen av ToJa92:

Kan tillägga att man faktiskt kunde dölja notifikationer i iOS 6 också, men då var man tvungen att dra från höger till vänster.

Man kunde alternativt dra den en aning neråt och "kasta" den uppåt så försvann den. Båda metoderna fungerade även så långt tillbaka som iOS 5

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 20:42
Ursprungligen av Macaddict:

Lysande!

Inte lysande.

Det här exakt varför jag ogillar banan apple börjat vandra, där saker inte längre är lika intuitivt. Kalla mig old fashioned, men det var en tid då användarvänlighet och produktivitet var det viktigaste för apple, och de vann en stor lojal användarbas genom det.

Idag känns det mer som de vill försöka tävla om att få in fräcka dolda features.

// fyllt 30 och börjat bli bitter.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-19 22:07

Jag håller med dej. Att Spotlight ligger "gömt" gillar jag inte. Vet man inte att man ska dra neråt från halva skärmen, hittar man det inte. Tidigare såg man ju att det fanns en ring/skärm till vänster om hemskärmen.

Ursprungligen av kenjon:

Jag håller med dej. Att Spotlight ligger "gömt" gillar jag inte. Vet man inte att man ska dra neråt från halva skärmen, hittar man det inte. Tidigare såg man ju att det fanns en ring/skärm till vänster om hemskärmen.

Annars så är nya placeringen av Spotlight en av de saker som jag gillar bäst men däremot så gillar jag inte att "sök på nätet" försvann

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 22:39
Ursprungligen av BlackSmp:

Annars så är nya placeringen av Spotlight en av de saker som jag gillar bäst men däremot så gillar jag inte att "sök på nätet" försvann

Precis för nu behöver man inte scrolla x antal hemskärmar för att komma till Spotlight.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-19 22:48

Jo, jag håller med om att det är smidigare att kunna nå den från vilken skärm som helst. Men att man inte "ser" hur man ska göra, utan måste ta reda på det först är en nackdel.
Man kan inte få allt...

Ursprungligen av kenjon:

Jag håller med dej. Att Spotlight ligger "gömt" gillar jag inte. Vet man inte att man ska dra neråt från halva skärmen, hittar man det inte. Tidigare såg man ju att det fanns en ring/skärm till vänster om hemskärmen.

När man har uppdaterat, och tagit sig igenom alla inställningarna, och kommer till hemskärmen för första gången i iOS7, så dyker det upp en ruta som informerar om att Spotlight har flyttat, och hur nya Spotlight fungerar.

Struntar man i den rutan så får man skylla sig själv.

Att Spotlight nu kan nås direkt, oavsett vilken hemskärmssida man står på, utan att behöva scrolla ända bort till första sidan, är väl enbart positivt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 23:08
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

När man har uppdaterat, och tagit sig igenom alla inställningarna, och kommer till hemskärmen för första gången i iOS7, så dyker det upp en ruta som informerar om att Spotlight har flyttat, och hur nya Spotlight fungerar.

Struntar man i den rutan så får man skylla sig själv.

Att Spotlight nu kan nås direkt, oavsett vilken hemskärmssida man står på, utan att behöva scrolla ända bort till första sidan, är väl enbart positivt.

Problemet är att många är ivriga eller inte observanta av andra orsaker så den kanske missas lätt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-19 23:14

Precis. Funktionen är bra, det är just att komma på den….

Nu blev jag väldigt förvånad, jag hade ingen aning om att folk faktiskt använde Spotlight i iOS! Jag använder Spotlight oräkneliga gånger dagligen i OS X men jag har aldrig sett något användningsområde för det i iOS så nu är jag nyfiken - hur använder ni det?

Jag använde Spotlight nästan uteslutande för att snabbt söka på Wikipedia, men nu går ju inte det längre. Annars använde jag sällan funktionen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-19 23:44
Ursprungligen av Papperskatt:

Nu blev jag väldigt förvånad, jag hade ingen aning om att folk faktiskt använde Spotlight i iOS! Jag använder Spotlight oräkneliga gånger dagligen i OS X men jag har aldrig sett något användningsområde för det i iOS så nu är jag nyfiken - hur använder ni det?

Jag använder Spotlight till att starta de flesta program som inte finns på hemskärmen, vilket blir ofta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-19 23:44

Starta appar går mycket snabbare än att leta runt. Och den har blivit mycket bättre på att gissa vilken app jag vill starta iom iOS7.

Starta appar! Helt klart:)

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-20 07:15

Samma här, startar alla appar (i princip) genom den.
Annars hittar man ju aldrig

  • Medlem
  • 2013-09-20 10:28

Wouw - vad olika vi är - skulle ALDRIG slår mig tanken att starta en app (som är bara typ två svisch ifrån mig) genom att använda spotlight?!

De appar som jag använder ofta ligger på mina två första sidor. De appar som jag använder då och då minns jag aldrig var de ligger - i vilken mapp eller så - de letar jag efter

Kör samma teknik på OsX

Bevaka tråden