Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildspel: IOS 6 möter IOS 7

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast teknikinformatör skrivs väl med gement t?

Det har du alldeles rätt i! Det är fixat! Autokorrekt finessen ställde till det, men jag borde ha läst igen detta innan jag tryckte på knappen!

Du får ursäkta min spydighet, jag är så sprudlande idag för att hålla uppe humöret när jag inser att det sjutton till att få tag på en 5s denna sida om nästa sekelskifte...

Vad hände egentligen med Platser i Bilder-appen? Förut kunde man ju utifrån en karta se foton från alla platser. Nu får man ju bara den geografiska infon i de olika händelserna. Eller har jag bara letat dåligt?

Precis min åsikt - lätt att bli snöblind av allt vitt!

Ursprungligen av KillwithSkill:

Vet inte, är kluven. Tycker det är på tok för lite kontraster, det mest är bara en massa ljust vitt utsmetade blekt. Det gör att man blir mer blind. Svårt att hitta visuellt, men det kommer väl. Man har ju som sagt bara haft det inte ens ett dygn.
Och för att vara ärlig så ser det ut lite som windows platta fast mkt blekare. Gillade det gamla med lite 3D-iconer. Dom stack ut mer. Lättare att "se"
Nu ska man stirra in i en matt ful kärringtapet efter olika symboler för att hitta... Men som jag skrev, så lär man sig nog till slut ändå.
Vad som är absolut viktigast är naturligtvis dom nya funktionerna. Och dom får 5/5 direkt utan tvekan. Design 2/5

De gamla ikonerna såg mycket trevligare ut, nu försvinner "mail" mot alla blå bakgrunder, det mesta ser platt och "billigt" ut. Jag skulle vilja välja bakgrundsbild och färgen på fältet där ikonerna visas oberoende av varandra, går det? Gillar det jag testat av nya funktioner, men nej, kan bara inte tycka att den nya looken är vare sig snygg eller praktisk. Den enda bakgrunden som funkar för en stackars skumögd 40-plussare är den enfärgade mörkgrå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 21:48

Tack för bildspelet! Gör att jag väntar (behåller iOS 6 tills något bättre dyker upp).

Det finns säkert en massa bra saker i iOS 7 som passar de som lever med sin lur som dator, men för mej känns iOS 7 visuellt för mycket Android och Windows 8 inspirerat/wannabe.

Har precis suttit och jämfört skärmdumparna med jobbets splitter nya Samsung Android (skit) telefon, och ser definitivt att Apple gått mer åt Androids GUI än sin egna höga nivå som Apple alltid haft.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 22:29
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag behöver inte alu, trä eller filt men jag vill gärna ha djup o det får man enklast med toner eller skugga. Det där är för platt, tunnt o ljust, MEN jag lär väl vänja mig så småningom. Väntar dock med uppdateringen ett tag till

Du svarar fortfarande inte på min fråga hur du vill att flikhanteringen ska skötas för det var det du frågade efter från början.

Citat:

Hur ser flikarna ut i Safari på iPad efter uppdateringen? Hoppas det inte är samma system som på iPhone...

Du gillar inte hur det ser ut på iPhone och du gillar inte heller på iPad.
Så hur ska det se ut?

Ursprungligen av zinned:

Ok, I stand corrected. Jag trodde det var många fler, dock endast på vår sida om "pölen".

Nä, det behöver du inte alls göra.

Den här diskussionen har kommit upp förr på 99mac, och föreställningen om att det endast är Sverige som använder veckonummer sitter tydligen i lika hårt som förra gången. Det brukar bli så i Sverige där majoriteten uppfattar begreppet internationellt = anglosaxiskt.

Precis som du säger så är veckonummer ett vanligt fenomen i Europa. Här i Tyskland där jag bor, används Kalenderwoche eller KW som det förkortas, minst lika flitigt som det görs i Sverige. KW är något som används av hela det tyskspråkiga området, alltså även Österrike och Schweiz.

Lägg där till resten av Skandinavien, i Danmark där jag har arbetat snakker man mindst lige så meget om ugenummer som i Sverige. Även i Nederländerna används begreppet weeknummer.

Om det används av resten av Europa känner jag inte till. Men redan med dessa länder tycker jag det känns fel att påstå att det enbart är något som används i Sverige.

Tips på europeiska tjänster som visar aktuellt veckonummer: http://kalenderwoche.net/, http://www.weeknummer.nl/, http://ugenr.dk/, http://ukenummer.no/

Ursprungligen av lappen71:

Du svarar fortfarande inte på min fråga hur du vill att flikhanteringen ska skötas för det var det du frågade efter från början.

Du gillar inte hur det ser ut på iPhone och du gillar inte heller på iPad.
Så hur ska det se ut?

...tittade inte så noga på bilden o såg bara färgen...men flikarna ser bra ut

Bevaka tråden