- acke
- Medlem ●
- Stockholm
Snabbast vinner
En väntad (utifrån rykten) men väldigt trevlig uppdatering!
Jag kan inte godkänna användarvillkoren för iCloud? Den loopar bara...
Jag kan inte godkänna användarvillkoren för iCloud? Den loopar bara...
Samma problem här…
Och vad värre är: DEN GÅR INTE ATT STÄNGA AV!!
Vafaaaaan, nej nu blev jag lite trött
Edit: På vissa serier går det, på andra inte verkar det som.
Tack för det, då ska jag inte uppdatera!
Jag löste mitt ovannämnda problem genom att ändra regionsformat från USA till Sverige och sedan logga in. Då gick det utmärkt att komma förbi iTunes godkännande biten! (ATV var köpt i USA)
Jag börjar irritera mig lite på Apples nonchalans när det kommer till kontrollen av de uppdateringar de släpper till ATV. Det är ju var och varannan gång som det kommer uppdateringar som totalt strular till enheten för användaren.
Vad har hänt nu? Är det netflixtexten som du tänker på?
Nej, det är de problem som väldigt många har haft med att installera denna senaste uppdateringen. Samma sak har varit flera gånger förr, där användarna ofta har fått ta till en restore genom koppling till iTunes.
Det är dålig kvalité av Apple.
Nu är det väl ingen ide att hoppas på att en JB ska komma till ATV3 så frågan är om man ska uppdatera ändå?
Det har jag gett upp sedan länge. Jag faller tillbaka till AirPlay för min ATV3 men låter min ATV2 ligga kvar så att jag kan köra XBMC på den.
Nej, det är de problem som väldigt många har haft med att installera denna senaste uppdateringen. Samma sak har varit flera gånger förr, där användarna ofta har fått ta till en restore genom koppling till iTunes.
Det är dålig kvalité av Apple.
Ok, alltid svårt att veta hur utbredda problemen är och vad de beror på. Det har alltid gått bra för mig men jag förstår givetvis att de som drabbas blir irriterade.
Min tog drygt en halvtimma att uppdatera men jag satt inte framför skärmen och kollade, så jag vet ju inte om den gjorde några omstarter/resets.
Ungefär samma tidsrymd för mig. Jag satt och läste framför TV:n så att jag såg att den gjorde minst en omstart. Uppgraderingen sker i två steg.