i Mavericks om man slår på extend desktop och startar Safari och ett till Safari fönster och har ett fönster på Macbook Pro och en på ATV så ser man "Menu Bar" i båda fönstrens. Om jag väljer att ta fullskärm på ATV skärmen från typ Viaplay eller "SVT play" då får jag inte upp någon "Menu Bar" på skärmen på min MacBook pro. Ska det vara så eller går det att göra någon inställning?
Hmm, misstänkt likt det problemet jag har med Viaplay under OS X 1.8.x.
Om jag kör Viaplay genom Safari och väljer att köra upp streamen i fullskärm så får jag först en fråga (vad den säger kommer inte ihåg nu) och därefter körs bilden upp i fullskärm. När jag sedan går ur fullskärmsläget så försvinner docken samt "menu bar" helt. Skulle jag då markera ett annat programfönster så kommer menyn och docken tillbaka men går jag då återigen tillbaka till Safari så försvinner de igen. Enda sättet att få tillbaka docken och menyn i Safari är att starta om den.
Jag har ingen aning om vad som egentligen händer här och var felet ligger men det är allt annat än roligt, det har ju gjort det omöjligt för mig att köra fullskärm på streamad video från Viaplay.