Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag till Högtalare till min Airport Express?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har som bekant en TC hemma i min kära Apple familj och jag tänkte införskaffa mig en Apple Airport Express Router dels för att stärka signalstyrkan i LGH där jag bor, (om jag har fattat det rätt) och även för att kunna spela trådlös musik via Airport Express via itunes till en schyst högtalare.

MEN gottfolk det är just här jag behöver eran expertis, någon som vet ett eller flera schysta wifi-högtalare som fungerar klockrent till Airport Express, prisvärt men med bra ljud?

Tacksam för svar.

Wifi-högtalare vet jag inte, men jag har ett par aktiva datorhögtalare (aktiv=inbyggd förstärkare) som jag tycker funkar bra. Har ett par i köket och ett par i vardagsrummet för radio och bakgrundsmusik. De räcker inte till 40-årsfesten men väl till vardags. De kräver ström och 3.5-mm till AE:n samt sladd från bas till satellit. Edit: De verkar finnas i trådlöst utförande också nu.

Dessa har jag: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720978 plus en äldre föregångare i vit plast istf transparent plast.

Om du ska ha WiFi-anslutna högtalare behöver du ju ingen Express...?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-24 12:41
Ursprungligen av Capeman:

Om du ska ha WiFi-anslutna högtalare behöver du ju ingen Express...?

Precis, en airplayhögtalare borde vara det bättre valet.
Och om det inte är en väldigt stor lägenhet gör en extra APE ingen större skillnad för wifit.

Både Creative T20 och T40 ska vara extremt välljudande till en blygsam penning. Inte provlyssnat själv dock.

Nu är ju "prisvärt" en väldigt subjektiv benämning. Men jag köpte Bower & Wilkins A7 högtalare. Fungerar med både WiFi, LAN och AirPlay. Grymt ljud för den lilla lådan som den finns i. Dock så kostar den runt 7.000kr men den finns i mindre varianter också.

Jag är sjukt nöjd med denna högtalare och den klarar av att låta bra, även när man spelar högt.

http://www.hifiklubben.se/Products/b-w-a7-air...

1
Bevaka tråden