- zinned
- Medlem ●
- Malmö
Spännande! Du kommer inte ångra dig! Jag har Nikons 70-200 VR2.. Den är riktigt skarp.. Blir verkligen förvånad varje gång! Kul!
Japp, får se när det blir av. Vi har ju en liten här hemma som inte bara tar mycket tid i anspråk men även pengar
Det lär bli begagnat, bästa jag hittat hittills ligger på ca 15.000 kr.
Spännande! Du kommer inte ångra dig! Jag har Nikons 70-200 VR2.. Den är riktigt skarp.. Blir verkligen förvånad varje gång! Kul!
Enda nackdelen med 70-200 2.8 är vikten. För mig blev det ett 70-200 4.0 IS istället. Men så fina gluggar det är! Gjorde verkligen succée på ett antal bröllopsbilder något år sedan.
Enda nackdelen med 70-200 2.8 är vikten. För mig blev det ett 70-200 4.0 IS istället. Men så fina gluggar det är! Gjorde verkligen succée på ett antal bröllopsbilder något år sedan.
Ja det är ju vad man föredrar.. Men med en f/2,8 bär jag gärna lite tyngre!
Istället för gymkort
Jo, hyfsat tungt är det ju. Dock känner jag att jag vill ha tillgång till den större bländaren, att ligga på max f/4 som med mitt 24-105mm bromsar mig ibland. Nu fungerar det ju klart mycket bättre med min 5D3 iom att den är så pass bra på brushanteringen på höra ISO men den ett stopp större bländaren saknas ändå
Ja det är ju vad man föredrar.. Men med en f/2,8 bär jag gärna lite tyngre!
Istället för gymkort
Så kan man ju se det
Jo, hyfsat tungt är det ju. Dock känner jag att jag vill ha tillgång till den större bländaren, att ligga på max f/4 som med mitt 24-105mm bromsar mig ibland. Nu fungerar det ju klart mycket bättre med min 5D3 iom att den är så pass bra på brushanteringen på höra ISO men den ett stopp större bländaren saknas ändå
Det har du rätt i! Jag valde 4.0 av att man faktiskt kan ta med sig det nästan jämt! Men visst finns tillfällen jag velat ha 2.8…
Jajjemen! Men jag är alltid lite feg när det kommer till regn osv, men vet ju mycket väl att iaf D3s:en är mycket bra tätad, ska klara det mesta!
Däremot vet jag inte hur det är med Nikons 24-70 som jag fotade med... Vill minnas att det är tätat också
Jajjemen! Men jag är alltid lite feg när det kommer till regn osv, men vet ju mycket väl att iaf D3s:en är mycket bra tätad, ska klara det mesta!
Däremot vet jag inte hur det är med Nikons 24-70 som jag fotade med... Vill minnas att det är tätat också
Den gluggen lär väl vara tätad, frågan är hur mycket...om det sitter gummi vid kontaktdonen/gängan också. Sedan måste man ju alltid ha ett filter på om det ska kunna vara 100% tätat. Ditt 24-70 lär vara heltätat som Canons 24-70, kan man väl begära för 20.000 kr
Den gluggen lär väl vara tätad, frågan är hur mycket...om det sitter gummi vid kontaktdonen/gängan också. Sedan måste man ju alltid ha ett filter på om det ska kunna vara 100% tätat. Ditt 24-70 lär vara heltätat som Canons 24-70, kan man väl begära för 20.000 kr
Så sant.. "lite" ska man väl få för att man betalar kan man ju tycka
En från i morse..
Tur att solen tar sovmorgon så här på höstkanten...
Sjukt vacker bild!
Här kommer ett par bilder från den senaste tiden.
Waterfall by Joakim Östberg, on Flickr
Eurasian Nuthatch by Joakim Östberg, on Flickr
Oh! Det är nåt drömskt över bild nr2
"shadowfax" ?
Så jävla snyggt!
Som hästmänniska och bildgillare finns inte annat att säga.
Efter att ha trängt mig genom skog som närmare kan beskrivas som en vägg av grenar hittade jag på denna pärla ute i skogen, med tillhörande gengasaggregat dessutom!
Old truck by Joakim Östberg, on Flickr
Old truck by Joakim Östberg, on Flickr
Lite musikbilder.
Lite nya bilder tagna under en solig hösteftermiddag i Malmö
Trevliga actionbilder! Det ser nästan lite ut som sommar där.
Inte långt från lastbilen i mitt senaste inlägg fanns denna ruin av en kolugn, nu övertagen av naturen. Dessa ställen gör mig mycket intresserad av historien bakom allt.
Coal oven by Joakim Östberg, on Flickr