Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik spelas i bakgrunden när jag ringer ett samtal

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-09-26 14:39

Brukar gå och lyssna på musik (inbyggda spelaren) men när jag ringer ett samtal så ligger låten fortfarande och spelas vidare tyst i bakgrunden tills mottagaren svarar. Vill minnas att det inte varit så förut men å andra sidan har jag inte gjort nån uppdatering (iPhone 5 med 6.1.), förut har det ju pausat musiken direkt man gjort ett samtal eller något annat ljudrelaterat. Dagens i-landsproblem, jag vet men är det nån som känner till detta? Hittar dock inget under Musik-intällningarna så antar jag får leva med det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-26 15:47

Det har jag inte hört om tidigare, men det låter som en feature. Konstigt dock om du inte har haft det tidigare och inte uppdaterat något. Kanske ligger i Musik-appen….

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-26 16:01

När jag använde 3-parts appar för att spela musik eller Podcast upplevde jag det ibland.
Men inte nu under iOS 7 och med native apparna

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-09-26 16:12
Ursprungligen av kenjon:

Det har jag inte hört om tidigare, men det låter som en feature. Konstigt dock om du inte har haft det tidigare och inte uppdaterat något. Kanske ligger i Musik-appen….

Ja, jag är helt hundra på att det inte varit där förut så det är märkligt. Får kolla runt inne i appen.

Jag har också hör åtminstone podcasts på låg volym i bakgrunden, men bara när jag satt på den under samtalet. Tyvärr är ju volymen för låg.

Funktionen jag skulle vilja ha är att musik spelas ända tills en röst kommer i telefonen då musiken kan sänkas. Alternativt en manuellt inställd volym för musik & podcast samt samtal, där samtalsvolymen rimligen aldrig kan sättas till noll. Inte helt lätt att lösa, men något Apple om någon skulle kunna fixa.
Bra funktion när man väntar i myndigheternas eviga kösystem till exempel.

1
Bevaka tråden