Hej!
Jag köpte igår en begagnad iPhone 5, som har ca två månader garanti kvar. Jag fick information om att den skulle vara olåst men den är låst till Tele2 vilket jag upptäckte först när jag kom hem (duh).... Jag använder Tre (har abonnemang ett år till) så ni ser mitt problem.
Hur som helst, jag har försökt låsa upp telefonen (om det inte går ska jag försöka söka upp säljaren och lämna tillbaka den). Jag har pratat med Tele2 och de säger precis som förväntat att man måste vänta tills telefonen är ett år gammal. De skickade in en ansökan om undantag men den avslogs ganska snabbt. Alltså kan jag inte få den upplåst via Tele2 förrän om ca två månader.. Jag använder kontantkort från Comviq så länge men känns surt att ha nytt nummer i två månader.
Min förra iPhone 5 (som blev stulen men det är en annan historia) hade lite problem med kamerans fokus, varpå jag gick till Apple Store i Täby. De kollade knappt på luren och gav mig en ny ersättningstelefon direkt (jag hade inte med mig varken kvitto eller kartong). Fantastisk service!
Är det någon som vet om dessa ersättningstelefoner är operatörslåsta? Min nya låsta telefon har nämligen problem med batteriet, något som inte stör mig nämnvärt (och som jag visste om innan köp) men jag skulle säkert kunna få den utbytt, och om jag då fick en olåst telefon är det klart värt resan upp till Täby!
Det blev långt... Tack på förhand om någon har info!
MVH Arne