Hmmm försök igen samma rutin som ovan jag skulle inte ge upp så lätt. Du får kanske glömma datan på hårddisken och försöka formatera driven från zero, så den blir aktiv igen och kommer upp som val vid installation av Mac OS X.
Jag skulle ta en USB sticka med Mac OS Lion på och boota upp från den, jag litar inte 100 % på Apples online recovery installation i alla lägen.
Men visst lutar det lite smått åt att din SSD drive har lämnat in, men i vanliga fall är dom ju driftsäkra utöver det vanliga till skillnad mot gamla mekaniska ata hårddiskar.
Ditt val eller om du känner dig osäker kanske bättre att lämna in den och få SSD disken utbytt om den nu skulle vara trasig.
Du har säkert någon dataansvarig service kille/tjej på skolan som du kan rådfråga, du har väl ett lösenord för inloggning så var inte för orolig för din data information även om jag förstår det. Oftast är man själv mest orolig men service teknikerna lägger inget jobb på att snoka runt där om det inte finns extraordinära skäl för det, så tänk inte på det
Viktigast prioritet måste ju vara att få datorn funktionsduglig igen fortast möjligaste